Nem lehet rosszat mondani a vidéken elő Boros családról: konszolidált, értelmiségi, vegán étrendet követő emberek. Egy este, amikor áthívják vacsorára egykori barátjukat, az azóta befolyásossá vált vízilabdaedzőt, történetük nem várt fordulatot vesz. Az interneten ugyanis megjennek meztelen fotók egy házibuliban lefotózott lányról, és a gyanú Borosék fiára, Ákosra terelődik. Ráadásul feltételezhető, hogy valaki az egyik lány italába randidrogot, ginát kevert. A bűn és a felelősség kérdéseit feszegető történetben azt követhetjük végig, hogy ebben az extrém élethelyzetben a családtagok hogyan szembesülnek egymással, végeredményben pedig önmagukkal.
A darabban „megjelenik a hatalom, a patriarchális társadalom elnyomása, a generációk közti feszültségek, a magyarországi vidéki élet és a korrupció” – írta róla a kritika. A darab nem az áldozat szemszögéből mutatja a történetet, nem az abúzus okozta trauma kerül fókuszba, sokkal inkább az elkövető környezetét térképezi fel. Nem mentségeket, felmentéseket, hanem okokat keresve. Az után nyomoz, hogy egy tinédzser hogyan juthat el odáig, hogy bántson, megalázzon másokat.
Az előadás írója és rendezője Schwechtje Mihály, akinek korábban Az örökség című színházi produkciója elnyerte a Kortárs Magyar Dráma-díjat. 2018-ban került a mozikba első nagyjátékfilmje, a tinédzserek elleni internetes zaklatásokkal foglalkozó Remélem, legközelebb sikerül meghalnod:), amely a Magyar Filmkritikusok Szövetségének legjobb forgatókönyvért és legjobb első filmért járó díját érdemelte ki.
Fotó: Dömölky Dániel