A zene arca - KOCSIS 60
Pár családi kép nyit: Kocsis ötévesen szüleivel a Balaton partján, aztán nem sokkal később persze már a zongora mellett, majd úgy húszévesen Doráti Antallal, Richterrel, Fischer Annie-val, Kurtág Györggyel és Mártával, Pilinszkyvel, ezek dátuma és fotósa sincs feltüntetve. Aztán következik Felvégi Andrea sorozata. Legjobban a meditatív jellegű képek tetszenek: A hangszer mellett címűn rákönyököl a billentyűk fölött a zongorára, előtte kotta, messze réved, a zenébe. Pompás szögből elkapott kép a régi, Vörösmarty téri próbateremben készült, a karmester lendülete látszik, felette a mennyezeti világítás érdekes geometriájával. Ennek a képnek a párja Gordon Eszteré ugyanerről a helyszínről, Kocsist hátulról látjuk a karmesteri dobogón, érdekes módon ennek a képnek is a geometriai vonalak struktúrája adja meg az egyediségét. És lassan a zongora eltűnik a fotókról, szinte csak olyan képek sorjáznak, amelyeken Kocsis vezényel, és az elmúlt másfél évtizedben készültek. Pető Zsuzsáé például, az Eroica 2006-ban. A kép maga az erő. Kocsis kézmozdulata, arca a figyelem, dinamika, koncentráltság és erő maga. Meghittebb pillanatot rögzít a Rallentando, de aki puhaságot, líraiságot vár, csalódik. Ezek a fotók az átszellemültség és a munka pillanatait rögzítik. Némán. De mindegyik mögött ott lüktet Kocsis Zoltán életeleme és lényege: a zene.