A kiadói tevékenységről Csontos Noémi Virág, a Magneoton marketingigazgatója és Peremenczky Krisztina, a Universal ügyvezetőigazgatója beszélt. Mint elmondták: törekednek a hozzájuk forduló zenészek számára egyéni, személyre szabott segítséget nyújtani. Minden bejövő kérést meghallgatnak, kollégáikkal alaposan átbeszélnek. Kapcsolataik révén a produkciókat könnyebben tudják bevezetni a piacra, eljuttatni a rádiókba és a televíziókba. A zenekarokba való befektetést hosszú távra tervezik, ezért gyakran előre is megelőlegezik a támogatást, ha látnak esélyt a későbbi profitra, amelyet újabb projektekre lehet fordítani. Csontos Noémi Virág a sikert a teljes egymásra hangolódásban látja. A zenekarokkal már-már baráti viszonyt ápolnak ? mesélte.
A szponzoráció és a merchandise praktikáiba a Brains és a Halott Pénz zenekarok avatták be a hallgatóságot. Kéri András (Mc Columbo), a Brains frontembere elárulta: számukra az a legfontosabb, hogy jól érezzék magukat a ruhákban. A design csupán a kényelem és a minőség után következik, és csak olyan ruhákat árulnak, amelyeket a fellépésekre is szívesen felvesznek. Marsalkó Dávid, a Halott Pénz alapítója a kezdeti lépések nehézségeiről beszélt. Az énekes szerint először a saját érdekek képviseletét szükséges megtanulni, és az adandó lehetőségeket is ki kell használni. Mint megtudtuk: legutóbbi klipjük, a Darabokra törted a szívem az eddigi legdrágább költségvetésű videó, amely 600 ezer forintba került, és sikerült elérniük, hogy a Sony fizesse termékmegjelenítés ellenében. Menedzsereik arra is figyelmeztettek, hogy a merchandise értékesítését tudatosan kell tervezni, például egy saját koncerten nagyobb esély van a bevételre, mint egy városi napon, hiszen előbbire főként a rajongók járnak. Hozzátették: arra is érdemes gondolni, milyen árut tesznek ki, az olcsóbb kitűzők, nyakpántok hamarabb elfogynak, de ha ezek már nincsenek, az emberek a CD-t és a pólót is szívesen megveszik.
A szerencsés arculat kialakítását Temesi Berci (RTL Klub, TV2, MTVA zenei rendező) és Fehér Balázs, a jelenleg szünetelő Carbonfools énekese vitatta meg. Temesi Berci szerint a stílus tanulható, de ha valaki egyáltalán nem rendelkezik vele, akkor ott nem tud segíteni stylist. A zenei rendező ? aki egyben a Cseh Tamás Program egyik mentora is ? gyakran ad tanácsot fiatal zenészeknek, mint mondta: mindennek a kulcsa a jó kommunikáció és a kapcsolatok építése. Fehér Balázs a klasszikus fekete öltönyt nevezte a legférfiasabb ruhadarabnak, de úgy gondolja, a farmer-tornacipő-fehéring kombináció sem megy ki soha a divatból. Zenésztársaitól is elvárja a jó megjelenést a színpadon, ám időközben rájött, az igazi elegancia a sokszínűségben és az egyéniségben rejlik. Az hiteles, aki tudja, kicsoda és mit akar ? hívta fel a tudatosságra a figyelmet Temesi Berci. A Carbonfools énekese, Fehér Balázs pedig megosztotta a hallgatósággal, hogy nemrég járt Los Angelesben, de jobban örül, hogy visszatérhetett a Magyarországra, mert itt jobban számít, ki vagy és mit gondolsz, mint az, hogy nézel ki és mi van rajtad. Fehér Balázs úgy véli, a zene a legfontosabb, és csak akkor tartozunk igazán valahova, ha elsősorban magunkhoz tartozunk.
Végh Nóra
Fotó: Kőmives András