A házigazda, Lévai Balázs kérdezte a vendégeket, akik beszámoltak nehézkes zenei indulásukról. A szocialista kultúrpolitika kezdetben vigyázott rá, hogy ne legyenek nagyon népszerűek, más zenekarokhoz ? például a Beatricéhez ? hasonlóan a Piramist is több megyéből kitiltották a hetvenes évek közepén. Aztán jött a nagy áttörés, egy lengyelországi fellépésük felvételét lejátszották a televízióban, és hirtelen az ország legnépszerűbb együttesei közé kerültek.

A jelenlévők megtudták, hogy a zenészek bár élvezték a sikert, sok hátrányuk is származott a rajongók túlzott lelkesedéséből. Előfordult, hogy futva kellett menekülniük rajongóik elől a Váci utcán, Závodi Jánosnak pedig újra kellett festetnie az egész lépcsőházat, ahol lakott, mert tele volt a Piramis együttest éltető graffitikkel. Zsákszámra kapták a kétségbeesett leveleket, egy egész generáció érezte magát a társadalom számkivetettjének. Ez volt az úgynevezett Piramis-jelenség.

A zenekar rengeteget koncertezett, akadt olyan év, hogy csaknem négyszáz fellépésük volt, egy estére négy koncertet is bezsúfoltak. A rengeteg fellépésre anyagi okokból volt szükség, másképpen nem tudták volna kifizetni a szükséges hangtechnikát és az azt szállító teherautót. ?Őrült adósságokba vertük magunkat? ? mondta Köves Miklós. A feszített tempót természetesen nem lehetett sokáig tartani, egyre gyűltek a személyes ellentétek, végül Révész Sándor 1981-ben egy külföldi turnén, koncert közben jelentette be, hogy kilép az együttesből.

A zenekar tagjai időközben kacskaringós életpályát futottak be, számos zenekarban játszottak, Köves Miklós évekig dolgozott együtt színházakkal, de még pólókat is árult. Azt azonban mind ő, mind Závodi János kijelentette, hogy nekik ?a Piramis volt a minden?. A Piramis együttes megváltozott felállásban 2009-ben alakult újra, az elmúlt csaknem tíz évben folyamatosan koncerteznek.

-------------------------------------------------------------
A nosztalgikus hangulatú múltidézés április 12-én folytatódik a Magyar Rockhírességek Csarnokában. A meghívott beszélgetőpartner Póka Egon basszusgitáros, zeneszerző, a P.Mobil egykori tagja, a Kőbányai Zenei Stúdió alapítója és igazgatója.
Póka Egon a magyar könnyűzene egyik legmeghatározóbb alakja: basszusgitáros és zeneszerző, aki játszott az eleinte Radics Béla nevével fémjelzett Tűzkerékben, a P. Mobilban (1997-től 2009-ig) és a Hobo Blues Bandben (1978 és 1993 között) is. Sőt, mikor Chuck Berry a nyolcvanas években fellépett a Budapest Sportcsarnokban, a Bécsben toborzott bandát Póka Egon egészítette ki basszusgitárosként. A művész jelenleg a Póka Egon Experience vezetője, mely bandával Jimi Hendrix dalait dolgozzák fel, de sok más szám is szerepel a repertoárjukban, az aktuális meghívott vendégzenészek dalain keresztül, egészen az AC/DC- és a Led Zeppelin-klasszikusokig.
Emellett Póka Egon az egyik, ha nem a legnívósabb hazai zenei oktatóintézmény, a Kőbányai Zenei Stúdió alapító igazgatója és tanára. Az iskola nemrégiben a Debreceni Egyetemmel közösen is elindított egy könnyűzenei képzést.


A részvétel ezúttal is ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Jelentkezni az rsvp@hangfoglalo.hu címen lehet.

Facebook-esemény: https://www.facebook.com/events/220190801869322/