Hogyan lehet értelmezni a neveteket?

A névnek nincs túl sok jelentősége. Amikor először hallja az ember, a driving, mint vezetés, hajtás szót hallja, leírva a száraz szárnynak nincs sok értelme. Talán annyi, hogy a száraz, szikárabb hangulat, és az emelkedettebb, levegősebb hangvétel is megtalálható az anyagunkban.

Miként passzol a dob és a gitár össze a fuvolával?

Egyfajta atmoszféra megteremtése a cél, időben vertikálisan megszólaló harmóniáktól mentesen, amit a gitár, vagy a billentyű, zongora ad. A fuvola effektezett hangzása, az effektek változatos használata, egymásba úsztatása már eleve ad egy telt, meleg hangzást egy improvizatív szólistának. Ez alá már csak kreatív ritmusszekció kell, na meg megfelelő kölcsönhatás, lévén, hogy egy trió által játszott zenéről van szó. Számtalan jazz trió létezett/létezik fúvós szólistával: ami a ritkaság ebben az esetben, az maga a fuvola.

Hogyan születik meg egy új dal? Könnyen jönnek az új ötletek?

Az ötletek könnyen jönnek. A műhelymunka hosszabb része a számok kidolgozása, melyek szinte folyamatosan alakulnak, még ha régebbiek, akkor is. Sok kísérletezés zajlik a próbákon, de van, hogy egy teljesen kész számot lehoz valaki, és adott instrukciók alapján csak megtanuljuk, és eljátsszuk.

Milyen műfajokat vegyítetek?

Műfajokat tudatosan nem vegyítünk, zenei hatások viszont mindenit érnek. Utólag persze létrejön egyfajta ötvözet: ezt a jazz, a progresszív rock, az ambient, a drum&bass, és a dupstep keverékeként tudnám jellemezni.

Mit adott nektek a Cseh Tamás Program?

A Cseh Tamás Program azt hozta nekünk, amit szerintem minden többi zenekarnak: lehetőséget, hogy minőségi módon tálaljuk, prezentáljuk a saját zenénket. Ezek hatására jó pár lépcsőfokkal előrébb került a zenekar céljai elérésében.

Bodor Máté