A madridi Prado gyűjteményét gazdagító, több mint 500 évvel ezelőtt készült Hieronymus Bosch-triptichon annak veszélyeire figyelmeztet, hogy mi történhet, ha korlátozások nélkül teret engedünk vágyainknak. Az ikonikus mű alapgondolatát tizenöt művész értelmezte újra és ültette át a 21. századi viszonyokra.

A tárlaton Ádám egy elfoglalt robot, aki a teremtés kódjain töpreng. Az éghajlati katasztrófa az ördögöt egy jégtömbbe zárta. A közösségi média bűnöse az örökkévalóságig egy hashtaghez van kötve, miközben a Terminátor egy csontház poklán halad keresztül.

A felhasznált eszköztár rendkívül színes: a festészet és szobrászat mellett hang- és videóművészet, installáció, gif és digitális animáció is megjelenik a Matadero Madrid kiállításán. A vágóhídból átalakított művészeti komplexumban a kortárs művészek határozottan és gyakran felkavaró módon hívják fel a figyelmet a jelenkor problémáira: a technológiai fejlődés, a túlfogyasztás, a közösségi média anomáliáira, a szex áruba bocsátására és a bolygót fenyegető veszélyekre.

A kiállítás 2022. február 27-ig látogatható.

A nyitóképen a Pokol Davor Gromilović értelmezésében. Fotó forrása: Solo Collection

Forrás: The Guardian