Nátyi Róbert, a kiállítások kurátora az MTI-nek elmondta, az előző év kiemelt díjazottjainak kiállításai tulajdonképpen hitelesítik a zsűri döntését. Az Őszi Tárlatokon egy-egy, még a fődíjas esetében is legfeljebb három alkotással találkozhat a közönség. Egy kamarakiállításon bemutatott 20-25 mű azonban már áttekintő képet ad a művészről.
Lenkey-Tóth Péter Telente vasárnap című tárlatának anyagában megjelenik a festőművészre jellemző profizmus, nagyon tömör csendéletiség. A kiállítása címéül Cseh Tamás egy dalának első sorát kölcsönző festő tavaly fekete alapon nagyon erős kontrasztra építő képeivel mutatkozott be az Őszi Tárlaton. Idén ebből a sorozatából is láthatók festmények kiállításán, a közönség ugyanakkor tanúja lehet stílusa változásának, három nagy méretű képén már világos, felhőszerű háttér előtt, minimális kontraszt használatával teremt a korábbiakhoz hasonló lebegő hatást.
Szabó Franciska Diák a művészettörténetből című tárlatának anyagát egykor oktatáshoz használt, kidobásra ítélt fotók inspirálták. A kiállításon többszörös áttételként jelennek meg korábbi korszakok jelentős művei, hiszen a művészettörténeti oktatáshoz használt, mára elszíneződött, torzult diák sem magáról az alkotásról készültek, hanem jellemzően albumok reprodukcióiról. A három részre tagolt kiállítás első termében az évek során lilás rózsaszínné fakult fotók ihlette képek láthatók, a másodikban Bartolomeo Colleoni zsoldosvezér lovas szobrát mutatják be a festmények más-más szögből, míg a harmadikban a művészettörténet különböző korszakaiban anyát és gyermekét ábrázoló alkotások motívumai tűnnek föl.
Báhidszki Petra Földöntúl című kiállítására a középkori táblaképek stílusát idéző, a természet szépségét bemutató festményeiből, valamint a Képzőművészeti Egyetem hallgatójaként készített, a véletlen játékát megragadó képeiből válogatott. Munkáival a reális és szürreális határán mozgó, mesebeli, metaforikus világba kalauzolja a közönséget. Míg az elmúlt évtizedek jellemző trendje, hogy az alkotók egyre nagyobb festményekben gondolkodnak, Báhidszki Petra a szerinte intimebb, személyesebb mondanivaló kifejezését lehetővé tevő kisebb képeket készít.