Az intézet a centenáriumi programsorozatának keretében tavaly Pilinszky-irodalomórákat tartott, amelyeken csaknem 200 középiskolás diák vett részt. A foglalkozásokon szintén drámapedagógiai módszerekkel dolgozták fel a költő életművének egyes részeit, az órák végén pedig az intézet által őrzött Pilinszky-kéziratokból is megtekinthettek egy válogatást a résztvevők.
A középiskolai osztályok, érdeklődő csoportok számára meghirdetett új Kertész-irodalomórákat az irodalmi Nobel-díj odaítélésének és átvételének 20. évfordulója alkalmából zajló programok sorában indította útjára a Kertész Imre Intézet.
A foglalkozások a magyar irodalom, a történelem és az etika tananyagához, illetve az osztályfőnöki órák tematikájához kapcsolódva dolgozzák fel Kertész Imre életművének és Sorstalanság című regényének egyes aspektusait 90 perces foglalkozásokon.
A főként a 12.-es korosztály számára ajánlott rendhagyó órákon egy rövid irodalomtörténeti áttekintést követően a diákok aktív részvételével, csoportos és páros munkában, drámapedagógusok segítségével értelmezik a középiskolások a Kertész-életmű hangsúlyos témáit, szövegeit. A szituációs feladatok célja, hogy a diákok élményszerűen, a saját tapasztalataikhoz kapcsolódva ismerkedjenek meg a magyar irodalom egyetlen Nobel-díjas alakjának életútjával és világképével. A foglalkozások végén lehetőség nyílik a Kertész Imre Intézet gyűjteményében fellelhető egyes fotók, könyvek, dokumentumok és kéziratok megtekintésére is.
Az ingyenes, rendhagyó foglalkozásokra a rendezveny@kerteszintezet.hu címen várja a középiskolás osztályok jelentkezését a Kertész Imre Intézet.
Nyitókép: Kertész Imre 200. december 5-én a Nemzeti Színházban. Fotó: MTI/Kollányi Péter