A Covent Garden királya című alkotásban Händel Messiása áll a középpontban, várhatóan 2025 őszén mutatják majd be.

Anthony Hopkins. Fotó: Patrick T. Fallon / AFP
Anthony Hopkins. Fotó: Patrick T. Fallon / AFP

A német származású, de élete nagy részét Angliában töltő barokk zeneszerző 1741 nyarán mindössze 24 nap alatt írta meg Messiás című epikus kórusművét, amelynek Halleluja kórustétele az egyik legtöbbet előadott kórusmű, számtalan popkulturális felhasználással a Baywatchtól A Simpson családig.

Hopkins szintén szoros kapcsolatban áll a klasszikus zenével: hatévesen kezdett zongorázni, és bár soha nem volt elég ideje gyakorolni, hogy professzionális előadó legyen, a patinás cardiffi Royal Welsh College of Music and Drama intézményben tanult, ahol ugyan  a színészet felé vette az irányt, de azóta is kitart a zenélés mellett.

1996-os első filmrendezésének, a Csehov Ványa bácsiján alapuló adaptációnak, az Augusztus című filmnek a zenéjét is ő szerezte. 2011 októberében André Rieu holland hegedűművész és karmester felvett egy keringőt, amelyet Hopkins még 1964-ben írt. Erről a darabról nevezte el az And the Waltz Goes On című albumát, amelyet először Bécsben mutatott be a zenekarával, Hopkins is ott hallotta először.

A walesi színész a következő évben kiadott egy saját klasszikus albumot is Composer címmel, amelyet a City of Birmingham Symphony Orchestra vett fel. Az albumon Hopkins kilenc kompozíciója és filmzenéje szerepelt, köztük egy Margam című darab, amely a walesi Port Talbot nevű szülővárosának egyik városrésze.

A 2019-es A két pápában XVI. Benedeket alakította, aki a való életben is a klasszikus zene rajongója és tehetséges zongoraművész volt. A filmben Hopkins zongorázott is Bergoglio bíborosnak, a későbbi Ferenc pápának, akit Jonathan Pryce személyesített meg. Bár a film rendezője, Fernando Meirelles szerint egy Mozart-darabot kellett volna játszani, de ő azt túl unalmasnak találta. Helyette Smetana cseh zeneszerző egy darabját javasolta, ami be is került a végső vágásba. Amikor a film produkciós csapata megpróbálta tisztázni a zene filmes felhasználásának jogait, kiderült, hogy a kompozíció valójában nem Smetana, hanem Hopkins saját műve.

A színész malibui otthonában van egy Bösendorfer zongorája, amelyen elmondása szerint naponta játszik. Kedvenc darabjának Robert Schumann A vidám földműves című művét jelölte meg, de gyakran játszik Chopint és Rimszkij-Korszakovot is. Legutóbb egy hotel lobbijában szórakoztatta a személyzetet saját szerzeményével.

A 86 éves színész a legtökéletesebb választás Georg Friedrich Händel megszemélyesítésére. Ahogy a filmet készítő Embankment Films alapítója, Tim Haslam megjegyezte: „Hopkins és Händel művészetük mesterei, akik így együtt egy örömteli és felemelő filmes ünnepet hoznak létre.”

A cikk forrásai itt, itt, itt és itt olvashatók.