A Budapest Select Fashion Show-n hét magyar divattervező vonultatta fel kollekcióját, akik konkrét ajánlatokat is kaptak a bemutatókon résztvevőktől. A Dubai Design Week egyik központi eseménye, a Downtown Design pedig tíz magyar dizájnmárka számára biztosított lehetőséget, hogy bemutassák formabontó alkotásaikat a viszonteladók és az érdeklődő nagyközönség előtt.

Magyarország számos programmal és eseménnyel csatlakozik a 2021. október 1. és 2022. március 31. között megvalósuló dubaji világkiállításhoz. Az Expo 2020 által megvalósított programok között kaptak helyet a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) eseményei, melyeken a hazai kreatívipart és annak kiemelkedő tehetségeit ismerhették meg a látogatók.

„A pandémia okozta helyzetet követően végre újra lehetőségünk nyílt arra, hogy bemutatkozzunk a világ minden tájáról érkezett vendégek, szakemberek előtt, mindemellett pedig új piacok ismerhették meg a magyar tervezők alkotásait. A világkiállítás alatt megvalósított eseményeink során fantasztikus visszajelzéseket kaptunk, amelyekből arra következtethetünk, hogy az ottani piac kifejezetten értékeli a magyar tehetségeket. Dubaj a világ egyik legfontosabb kereskedelmi szereplője, így a bemutatkozással rendkívül pozitív hatást gyakorolhatunk az országimázsra és hazánk turisztikai vonzerejére” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

November 8 és 12. között valósult meg a Downtown Design – a Dubai Design Week egyik központi eseménye –, amelyen tíz hazai formatervező mutatta be dizájntárgyait az egységes magyar standon.

A megjelenés kapcsán egyértelműen pozitív visszajelzések érkeztek, a szervezők kiemelték, hogy a Budapest Select stand messze kiemelkedett a többi kiállító közül formavilágával és egyediségével. A nyitvatartási idő alatt folyamatosan voltak érdeklődők a formatervezett tárgyak körül, a látogatók nagy része pedig nemcsak megtekinteni szerette volna a kiállított termékeket, hanem már konkrét vásárlási igénnyel és kérdésekkel fordultak a tervezők felé.

November 9-én került sor a Budapest Select Fashion Show-ra, ahol hét hazai márka mutatta be kollekcióját és a magyar tervezők kreativitását.

A divatbemutatóra összesen 200 szakmai vendég és újságíró, valamint influenszer és vásárló látogatott el, hogy megismerhessék a divattervezők legújabb kollekcióit. A bemutatót követően közel tíz viszonteladói lánccal és showrommal indultak el a tárgyalások, amelyek az ajánlataikkal visszaigazolták, hogy a magyar tervezők kollekcióira, szín- és formavilágára kifejezetten nagy igény lenne ezen a piacon.

A szakmai párbeszéd erősítése érdekében az ügynökség egy kerekasztal-beszélgetést is szervezett a világkiállítás Woman’s Pavilonjában. November 10-én regionális és helyi női vezetők osztották meg személyes gondolataikat és tapasztalataikat a divat jövőjével, a női vezetők szerepével és a fenntarthatóság fontosságával kapcsolatban. A résztvevők név szerint Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója, Camille Boyer, az Austrian Fashion Association társalapítója, valamint Daria Marusyk, az ukrán divathét kommunikációs és fenntarthatósági vezetője voltak, akikhez Lama Jouni helyi divattervező is csatlakozott. A beszélgetés ezen a linken visszanézhető.

Az ügynökség egyik legfőbb célkitűzése a magyar divat- és dizájnipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése, ehhez pedig nagyban hozzájárult a világkiállítás alatt megvalósított programokon való szereplés. Európa után végre a Közel-Keleten is bemutatkozhattak a tehetséges alkotók, akiknek kreációin keresztül a látogatók megismerhették hazánk hagyományait, múltját, természeti kincseit és kultúráját. A Budapest Select Fashion Show résztvevői: ABODI, Elysian, Kata Szegedi, Katti Zoób, Maison Marquise, MERO és Sentiments.

A Dowtown Designon bemutatkozó formatevezők: ERROR N’ MORE, Forms Design, Zsuzsanna Horvath, Leits Miklós, Loomiosa, Oleant, Paper Up!, Planbureau, POSITION Collective és sarakele.

Fotók forrása: Magyar Divat & Design Ügynökség