A film elsőként szólt a televízió manipulatív hatalmáról. Egy fiktív tévétársaság vezetői a nézettség érdekében a leggátlástalanabb eszközöktől sem riadnak vissza, miközben a valóság helyett csupán annak illúzióját közvetítik. Amikor huszonöt év után az alacsony nézettség miatt a csatorna kirúgja Howard Beale-t, az esti híradó bemondóját, ő végső kétségbeesésében közli, hogy élő adásban öngyilkos lesz.

Sidney Lumet alkotását, a Networköt 1977-ben 10 kategóriában jelölték Oscar-díjra, és ebből 4-et meg is kapott: a legjobb eredeti forgatókönyvért Paddy Chayefsky vehette át a díjat. Közel negyedszázaddal a premier után, 2000-ben a Networköt az amerikai filmes örökség részévé nyilvánították, az Amerikai Filmintézet (AFI) 2007-es listáján pedig minden idők 100 legjobb amerikai filmje között a 64. helyen szerepel. 2006-ban az Amerikai Forgatókönyvírók Szövetsége a forgatókönyvet minden idők 10 legjobb forgatókönyve közé választotta.

A legendás filmből Lee Hall készített színpadi adaptációt, melynek premierje 2017-ben volt Londonban. A következő évben már a Broadway-n mutatták be a darabot. Mindkét előadásban Bryan Cranston alakította Howard Beale-t.

Az itthoni ősbemutatón Alföldi Róbert játssza a főszerepet. „Csak egyfelé köteleződhetünk el, a másik ember felé. Nagyon boldog vagyok, hogy újra a Centrálban játszhatok, és hogy énekelnem sem kell!” – nyilatkozta az ismert színművész.

Az előadás női főszereplője, Martinovics Dorina így nyilatkozott: „Nagyon szeretek színházat csinálni, és nagyon szeretek forgatni is. Diana, a sorsfordítóan ambiciózus producer szerepe a Centrál Színházban most egyszerre mindkettőt lehetővé teszi a számomra.”

A hazai ősbemutatót Puskás Tamás rendezi, aki hangsúlyozta: „A Network apokaliptikus szatíra a média pokoli hatalmáról. Pontos tükröt tart, mely mindazt a keserűséget, dühöt és fájdalmat mutatja, amit nap mint nap átélünk.”

Az előadás mozgóképes világáért Gothár Márton felel, a díszlet- és jelmeztervező Pallós Nelli, az előadás eredeti zenéjét pedig Puskás Dávid szerezte.