A Tiszatáj folyóirat elérhetővé teszi diákmellékleteit a pedagógusok, tanulók és minden érdeklődő számára.

A 74. évfolyamában járó, ezzel a „rekorddal” a leghosszabban folyamatosan megjelenő szépirodalmi orgánumnak számító Tiszatáj folyóirat 1992 októberében közölt először diákmellékletet: a szerkesztőség Levendel Júlia József Attiláról szóló írásával indította útjára az azóta is nagy sikerrel futó rovatát.

Az elmúlt évtizedekben a hazai irodalomtudomány és szépirodalom legjobbjai által jegyzett diákmellékletek szinte egy teljes magyar irodalomtörténet fejezeteivé álltak össze: a magyar nyelvű irodalmiság kezdeteitől egészen a napjainkban zajló irodalmi jelenségekig megannyi mű, szerző és irányzat értelmezése jelent meg a korábban a laptól elkülönülve nyomtatott, egy ideje az aktuális lapszám végén olvasható, de folyamatosan az online térben is megjelenő diákmelléklet-oldalakon. A diákmelléklet óriási értéke, hogy mindenkor a hazai irodalomtörténeti kutatások legfrissebb, kurrens eredményeit közölte és közli, de nélkülözi a tudományos közösségek nyelvezetét jellemző bennfentesség, bonyolultság fordulatait.

A rovat célközönségét pedagógusok és diákok alkotják, de természetesen az írások iránt érdeklődők „tábora” magába foglalja az egyetemi közösségek tagjait és az olvasók lehető legszélesebb és legvegyesebb összetételű csoportját.

Ezekben a napokban, amikor a járványfertőzés megakadályozása érdekében az iskolák bezárták kapuikat, amikor tanárok, oktatók és diákok, tanítványok, hallgatók egymástól biztonságos távolságban kénytelenek tartózkodni, valóban megnehezültek az irodalom oktatásának, az irodalmi élmény átadásának a lehetőségei. Most, amikor szinte minden előzmény nélkül, a magyar közoktatás az online térbe, virtuális osztálytermekbe költözött és a digitális kapcsolattartás legkülönfélébb fórumait, módszereit igénybe véve keres – és talál – megoldást a kialakult helyzetre, a Tiszatáj az olvasói iránti elkötelezettsége és szolidaritása jeleként egyik legnagyobb „kincsét”, az évfolyamaiban összegyűlt diákmellékleteket a közoktatás résztvevői számára felajánlja, a korábbinál könnyebben kereshető formában teszi elérhetővé.

A mellékletek tárgyát jelentő szerzők szerinti beosztás (névmutató) alapján mind a 173 eddig megjelent írás elérhető, olvasható és beilleszthető a következő hetek, hónapok váratlan szükséghelyzetre reagáló, de a megújulás és nyitottság lehetőségeit is magukba foglaló tanmeneteibe, felkészülési folyamataiba ezen a linken.