Tizennégy ország huszonhét művésze lesz látható április végétől a budapesti Faur Zsófi Galériában. A kortárs kulturális kihívásokra és a Covid miatti lezárásra adott válaszként létrejött koncepció szerint, ha az emberek nem tudnak utazni, házhoz hozzák a művészetet. A kiállítást Hegyi Lóránd, a bécsi mumok, a francia Saint-Étienne-i Modern Művészetek Múzeuma és a Nápolyi Palazzo Arti volt igazgatója nyitja meg.
Az Evocations kiállítás koncepciója a pandémia és az általános elbizonytalanodás alatt született meg, amikor látogatók hiányában bezártak a kiállítóterek és galériák, a művészek pedig a négy falnak termelték műveiket. Hegyi Lóránd koncepciója szerint szükség van egy olyan struktúrára a kortárs művészet bemutatására, ami a lehető legkönnyebben és legrugalmasabban elérhetővé teszi az aktuális üzeneteket.
A bécsi Modern Művészeti Múzeum (mumok) és a francia Saint Étienne-i Modern Művészetek Múzeumának volt igazgatója, a pekingi és szingapúri Parkview Museum művészeti igazgatója szerint ha a néző nem tud utazni, elviszik hozzá a művészetet: 2023 során tizennégy nagyvárosban mutatják be a világ huszonhét neves grafikusának műveit. A kortárs rajzokat privát galériák, kulturális alapítványok vagy múzeumok válogatják össze és minden országban új kombinációban mutatják be.
Hegyi Lóránd koncepciója szerint a rajz az a médium, amiben létünk szorongató narratívája a legtermészetesebben és magától értetődően jelenik meg. Jól rímel a mai helyzet bizonytalanságára, törékenységére.
A kiállító művészek közt megtalálható a koreai Soyoung Um, a francia Marine Joatton, a kanadai-izraeli Melanie Daniel, az osztràk Christoph Mayer, az orosz Maria Pogorzheskaya, az izraeli Ruth Barabash és Amir Nave, az orosz-francia Anya Belyat-Giunta, a cseh Veronika Holcova művei láthatók. Magyar kiállítóként Gábor Áron műveit tekinthetők meg.
A képen Gábor Áron Rész és egész XXXIV. (2022, 82 x 112 cm, papír, vegyes technika) című munkája