Lichter Péter harmadik játékfilmje, az Üres lovak két filmrendező, Kertész Mihály és Bódy Gábor halál utáni találkozásának szatirikus történetét meséli el, az esszéfilm és a fikciós film közötti határterületen. A Mácsai Pál és Rába Roland által megformált kísértetek beszélgetéseit régi hollywoodi klasszikusok, illetve szerzői és avantgárd alkotások asszociatív kollázsa kíséri.

A 67 perces esszéfilmet Kránicz Bence, Roboz Gábor és Lichter Péter írta, zeneszerzője Horváth Ádám Márton, operatőre Gerencsér Dávid.

A filmet az alkotók 2019 márciusától vetítették alternatív, nonprofit forgalmazásban. A film nemzetközi premierje a 23. Jihlavai Dokumentumfilm fesztiválon volt októberben, a fesztivál Between The Seas elnevezésű versenyprogramjában.

Az Üres lovak az úgynevezett found footage műfajába tartozik: ez az ötvenes évek óta virágzó kísérleti filmes irányzat elsősorban talált nyersanyagok újrafelhasználásával dolgozik. Magyarországon Bódi Gábor és a Balázs Béla Stúdió több alkotója kísérletezett talált nyersanyagokkal, később Forgács Péter munkái váltak nemzetközileg ismertté, a műfajjal szélesebb körben Pálfi György Final Cutján keresztül találkozhatott a közönség.