Jules Verne azonos című regénye nyomán Szemenyei János, Cseh Dávid Péter, Mikó Csaba és Kerényi Miklós Gábor készített kortárs magyar zenés színpadi művet a kolozsvári operaház számára.

Szép Gyula igazgató a csütörtöki bemutatót megelőző sajtótájékoztatón elmondta, hogy a kimondottan a kolozsvári operaház számára készült musical olyan friss, hogy még néhány nappal az ősbemutató előtt is alakul, a próbákon folyamatosan merülnek fel újabb és újabb ötletek.

Kerényi Miklós Gábor rendező elmondta, hogy nincs annál fontosabb feladata a színháznak, az operának, a filharmóniának, minthogy a jelenlegi, létező magyar kultúrát, a magyar szerzőket támogassa, és új darabok szülessenek. Kiemelte, hogy Verne Gyula regénye abszolút nemzetközi, éppen ezért nagyon izgalmas lehetőségek vannak benne.

Elmondta, hogy a mű cselekményében három fontos téma „ölelkezik”: a Monte Cristo grófjából is ismert történet (valaki évek múltán bosszút áll egy vele szemben elkövetett igazságtalanságért), a magyar szabadságharc története (hiszen mindez egy magyar szabadságharcossal történik), továbbá az a gondolat, hogy régen elkövetett bűnöknek milyen a feldolgozási lehetősége a mában, hogyan lehet az időközben megváltozott viszonyok között számon kérni azt, ami évtizedekkel korábban történt – idézte a lap a rendezőt.

A musicalben vannak szórakoztató és drámai részek egyaránt, de a legfontosabb, hogy mindenkinek gondolkodnia is kell közben – fogalmazott a rendező, aki szerint nagyon kevés olyan musical születik, amelyet nagyzenekarra hangszerelnek, a Sándor Mátyás viszont ilyen.

Az előadás díszlettervezője Rákay Tamás, jelmeztervező Ledenják Andrea, a koreográfiát Jakab Melinda jegyezte – olvasható a kolozsvári Szabadságban.

Nyitókép: Kerényi Miklós Gábor és Sándor Árpád a próbán. Fotó: Kolozsvári Magyar Opera