A Székesfehérvári Balett Színház két táncszínházi esttel és egy interaktív programmal várja nézőit novemberben is.

A Homokrajzok című, kétfelvonásos táncszínházi est november 3-án látható a Vörösmarty Színházban. Első balettje, a Félhomály, félelmeinkről és a démonjainkkal vívott harcról szól. A második, az Eltűnőben címet viselő költői hangvételű táncmű, az emberi kapcsolatok törékenységéről, sérülékenységéről szól. A Kristian Ole Tangen norvég koreográfus által nyolc táncművészre komponált darab volt az első olyan mű a Székesfehérvári Balett Színház repertoárján, amelyet vendégkoreográfus készített a társulat számára. Az estet záró harmadik, címadó balett, a Homokrajzok, költői képet rajzol az elmúlásról, miközben a táncosi lét tiszavirág életű mivoltáról szól. Rendező-koreográfus: Egerházi Attila.

A Carmen című, három felvonásos táncszínházi estet november 4-én a Vörösmarty Színház nagyszínpadán mutatják be. Alexander Ekman Szeszély, valamint Egerházi Attila Carmen és Aritmia című koreográfiáiból áll. A Carmen-táncdráma az alapvető emberi érzelmeket veszi górcső alá. A Szeszély című, humorral telített darab a való életből vett, változatos szituációkat mutat be. Az Aritmia balettet a koronavírus-járvány kapcsán, annak társadalomra gyakorolt hatásainak, valamint a karantén időszaknak dedikálva alkotta meg Egerházi Attila.

Műhelymunka: Ráhangolódás címmel a Videoton Oktatási Központban várják a nézőket november 7-én délelőtt. A Ráhangolódás első felében a vendégek egy balett-, vagy kortárs táncgyakorlatot láthatnak, majd részleteket egy darab próbafolyamatából is. Ezt követően az érdeklődők beszélgethetnek a balettszínház táncművészeivel, balettmestereivel, valamint a társulat vezetőjével. A program záróakkordjaként közös táncra invitálják a jelentkezőket.

Nyitókép: jelenet a Homokrajzok című táncelőadásból.