Kravitz mindenki fantáziáját megmozgatja. Új lemezének nyitó dala, az It's Just Another Fine Day (In This Universe of Love) például megidézi a Hair musical zenés univerzumát, ugyanakkor az egész Kravitz-jelenségben van valami, ami olyan, mintha a Zoolander című popvígjáték kimaradt jeleneteit látnánk. A második dal, a TK421 egy INXS modorában készült funk-rock ősrobbanás, de a legszebb az egészben, hogy a titokzatos TK421 cím mögött nincs semmi, valójában a Star Warsban a Millennium Falcont őrző rohamosztagos neve.
Kravitz egyszerre a nép egyszerű motoros gyermeke, ugyanakkor a Rolex órák és a Dom Pérignon pezsgő designtanácsadója is egyben. Szóval az Aréna bejárata előtt lejmolók éppúgy hozzátartoznak egy koncert életképéhez, mint a fancy VIP-páholyos vendégek. És persze a sikernek eleve van gravitáló ereje, mindenki kíváncsi arra a Grammy-díjas művészre, aki több mint negyvenmillió albumot adott el, aki játszott az Éhezők viadalában, és aki olyan szépségekkel szerepelt a bulvárlapok címoldalain, mint Vanessa Paradis vagy a világhírű brazil modell Adriana Lima. És persze az is növeli körülötte a titokzatosságot, hogy saját művészeti édenében, egy ezerhektáros brazil esőerdőben található farmon alkot, és egyben fantáziál a környezetvédelemről.
Kravitz fellépése, illetve a turnéja az egyik legkurrensebb popzenei produkció, hiszen a művész legutóbbi albuma, a 2018-as Raise Vibrationje óta hat év telt el, míg végre idén publikálta új Blue Electric Light című munkáját, amelyet a Bahamákon található stúdiójában vett fel. És persze lehet irigyelni ezért, de ne feledjük: a legtöbb hangszeren maga játszott, és egy zseninek kijár akár egy napfényes stúdió.
A Covid első hulláma idején jelent meg a Let Love Rule című életrajzi kötete, amelyben – ahogy ilyenkor kell – őszintén vall a felnőtté válás nehézségeiről és a rocksztárságról szőtt álmairól. Miközben a múltján elmélkedett, szóba elegyedett fiatalkori önmagával, és ez hatott a Blue Electric Light dinamikájára, Szóval nem az edzőtermi erőlködés jellemzi az idén hatvanéves művész új albumát, hanem a kamaszos lendület. Kravitz mindent tud a fülledt dalokról, a Honey című új, mézben tocsogó száma éppúgy megigézi a fémszívű rockereket, ahogy a negyvenes családanyákat.
Hát persze, ő írta anno Madonnának a Justify My Love-ot!
Érzelmes dalaitól bepárásodnak a szemüvegek és a keverőpult potméterei, de nincs mese, ugyanez történik, amikor belekezd a T-Rexet idéző, új power-funk-rock himnuszba, a Paralyzedba, vagy a legnagyobb slágerébe, az Are You Gonna Go My Way-be. Februárban fellépett a People's Choice Awards díjátadón, ahol átvette a Zenei Ikon-díjat is. Köszönőbeszédében tanácsot adott a feltörekvő művészeknek: „Soha ne kövessétek a trendeket, határozzátok meg a saját tempótokat.” Majd azt mondta, hogy
„Mindannyian egyek vagyunk. Egy Isten, egy nép, egy bolygó” – tette hozzá. És egy hatalmas koncert július 30-án a Budapest Arénában – egészíthetnénk ki –, ahol minden túlméretezett lesz, a napszemüvegek, a gesztusok, de a nyár közepén pont erre lesz szükségünk.