Schneller Domonkos, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója ünnepélyes pillanatnak nevezte, hogy a múzeum a magyar járműgyártás ikonikus gyára, az Ikarus legelsőként legyártott típusának egy példányát végre gyűjteményébe vehette. Az Ikarus 30-as típusból 3175 darab készült, amiből csupán négy maradt fenn Magyarországon, és ebből jelenleg kettő mozgásképes. A sajtótájékoztatón bemutatott busz az egyik, a másik pedig a Volánbusznál található.
2010-ig a múzeum Ikarus-flottája összesen egy buszból állt. Schneller Domonkos ezt megengedhetetlennek nevezte: az intézménynek, amelyik a műszaki és közlekedési örökség megóvására jött létre, kötelessége, hogy az egyik legjelentősebb magyar gyár összes fontos típusát őrizze a gyűjteményében egy-egy példánnyal. Példaként említette, hogy az Ikarus 180-as busz hiányzik a múzeum flottájából, pedig Budapesten több mint kétszáz közlekedett belőle.
Az elmúlt évtizedben felgyorsult a gyűjteménybe vételi folyamat, a sajtótájékoztatón bemutatott busz már a huszadik a múzeum flottájában. A húsz autóbusz nagyja kiállítható állapotban van, egy része pedig akár képes arra is, hogy a forgalomban közlekedjen. Ugyanakkor nagy munka áll még a múzeum előtt; az autóbuszok továbbra is sok tízmillió forintos felújítást igényelnek. Schneller kijelentette, hogy a Magyarországon működő autógyárak és gépgyártó cégek nem érzik felelősségüknek, hogy a magyar műszaki, kulturális örökség fenntartásában szerepet vállaljanak. Miközben Európában a nagy autógyárak múzeumokat alapítanak és tartanak fenn, restaurálási folyamatokban vesznek részt, Magyarországon az egyébként kiemelkedően jó kondíciók között működő cégek nem reagálnak a múzeum megkereséseire – az intézmény munkáját csak hazai tulajdonú építőipari cégek támogatták.
A most bemutatott Ikarus 30-as példányt különböző állami építőipari vállalatok használták, a múzeum pedig tavaly vásárolta meg a gyűjteményébe. A busz Szokolyáról érkezett, még komoly restaurálási folyamat vár rá, de már jelenleg is alkalmas arra, hogy kisebb távolságokat megtegyen.