Az aqb Még mindig már nem című kiállítását október 1-jén Enyedi Ildikó nyitja meg a Project Space-ben.

A Még mindig már nem című tárlat alkotóit az art quarter budapest (aqb) 10 évvel ezelőtti születésénél bábáskodó Klimó Károly kérte fel, hogy osztozzanak a kiállítótéren. A csoportos kiállítás olyan műveket és installációkat állít párbeszédbe, amelyek az önmegfigyelésre, a meghasadtságra és az időbeliségre vonatkoznak. A megnyitó előtt az aqb nemzetközi rezidenciaprogramjában résztvevő két művész tart munkabemutatót.

A Még mindig már nem jövőt és múltat egymásba vetítő címe Samuel Beckett utolsó prózai szövege, a Stirrings Still parafrázisa. Beckett az önmegfigyelés és az önreflexió testamentumszerű, a nyelv határait egyszerűségben és sűrítettségben megcélzó elbeszélését alkotta meg. Az állandósult nyughatatlanság képzetei, valamint az olvasás és írás közös vonatkozási pontokként szerepelnek a képzőművészeti alkotótevékenység során.

Klimó Károly a kiállításra készült, új művének kiindulópontja az alexandriai könyvtár képzete, miszerint

mások tudása nélkül nincs saját tudás.

Gerhes Gábor installációja az Isten borzongató jelenléte címet viseli, Komoróczky Tamás festménysorozata és installációja Oszlopos Simeon, a nárcisztikus aszkéta alakját és történetét idézi fel.

A becketti szöveguniverzum inspirálta Lovas Ilona Homage a Beckett című videóját és printjeit.

Szíj Kamilla performatív rajzai és Károlyi Zsigmond festményei egyaránt olvashatóak a képalkotói formai autonómia és a képek mindig többértelmű jelentésjátéka mentén.

A megnyitó előtt az aqb rezidencia programjának két művésze tart munkabemutatót. Benyó Dóra Brüsszelben és Hágában élő és alkotó művész a videó, az installáció és a performansz performatív aspektusát vizsgálja. Projektjében afáziával küzdő nagymamája univerzális gesztusait örökítette meg, aki betegsége miatt elvesztette agyának kommunikációs funkcióit.

Shof Coker Amerikában élő, nigériai illusztrátor és művészeti vezető az elmúlt tíz évben videójátékokon és filmeken dolgozott, legsikeresebb munkája egy animált dokumentumfilm, a Liyana. Fő motivációja, hogy a globális vérkeringésből kiszoruló térségekben élőknek is hasonló lehetősége legyen történetük elmesélésére.

A Gránátalma szív egy kitalált történet Shof Coker illusztrációival, modern kori mese egy bevándorló művészpárról. Október 1-jén a kiadvány terveit mutatja be a közönségnek.

A nyitóképen Shof Coke művének részlete látható.