Angol gyep a koncertpódiumon - HAYDN ESZTERHÁZÁN FESZTIVÁL 1.
A nyitó koncert mindenesetre fergeteges volt. Csodálatos ajándék és szerencse, hogy még az ilyen nehéz időkben is olyan zenekart tudunk itthon üdvözölni, mint A Felvilágosodás Korának Zenekara (és nem A felvilágosodás zenekarát, ahogy a műsorlapon szerepel), Sir Roger Norrington vezényletével.
Haydn esetén a műsorral nem lehet melléfogni, őt nemcsak azért kell ünnepelnünk, mert jubileuma van, hanem mert a valaha élt egyik legzseniálisabb szerző, végtelenül termékeny és kifogyhatatlanul szellemes. Ezen az estén az f-moll "La passione" szimfónia, Haydn egyetlen trombitaversenye (Esz-dúr), a Tobiás-oratórium nyitánya és a C-dúr "Mária Terézia"-szimfónia hangzott el. A legnagyobb attrakció a trombitaverseny volt. A nagyszerű David Blackadder hangszere is egészen speciális, annak pontos kópiája, amire Haydn a művet szerezte, és amit Haydn korát követően többé nem is használtak. Megszólaltatni nem könnyű, de Blackaddernek csodálatosan sikerült. Könnyedén és nagyszerűen adta elő a darabot, megtámogatva a nagyszámú és erős hangzású fúvós apparátussal, ami feltehetően arra utal, hogy Haydn idejében a zenekari hangzást a fúvósok erősebben határozták meg, mint más szerzőknél vagy későbbi korokban. Az előadás dimenziója megkapó volt.
Öröm volt Alison Buryt látni koncertmesterként, ő régi ismerős, 25 évvel ezelőtt Szombathelyen kurzust vezetett. Egy másik régi ismerős Richard D. Earle, aki egy 25 évvel ezelőtti Handel Brockes-passió koncerten (ugyancsak Szombathelyen, Nicholas McGegan vezényletével, a Capella Savaria zenekarral) az oboa szólókat játszotta. Telt ház, hatalmas siker, ünnepélyes fogadás, kánikulai nyári este, csak a borzalmas salakos udvar csikorgása zavarta a hibátlan estét.