Az új központ innovációs, kutató-fejlesztő és szolgáltató centrumként egészíti ki a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) tudásipari szolgáltató szerepét.

A kormányzat arra törekszik, hogy Magyarország Közép-Európa kreatívipari és designközpontjává váljon, mert a kreatívipar a 21. század leggyorsabban fejlődő gazdasági ágazata, hazánkban a GDP 6,5 százalékát adja.

A gazdaságfejlesztés stratégiai területei mellé tartozik az
építőipar, az egészségipar és az élelmiszeripar mellett a kreatívipar is. A
MOME felsőoktatásként is kiemelkedő szerepet tölt be: Magyarország legnagyobb
kreatívipari oktatási létesítménye, amely több mint 200 nemzetközi partnerrel
működik együtt, kreatív projektjeinek száma pedig a háromezret közelíti.

A MOME új kompetenciaközpontja elsősorban arra szolgál, hogy az egyetem a kreatívipari szereplőkkel, vállalatokkal építsen ki új együttműködéseket. A MOME az élen járt a kompetenciaközpontok sorában, és képes volt egy olyan vízióval előállni, amely hozzájárul az ország versenyképességének erősödéséhez.

Immár az ipari forradalom negyedik hullámában élünk,
amelyben a design szerepe megváltozott: klasszikus tárgyalkotó funkciója
mellett egyre hangsúlyosabban jelenik meg a szolgáltatás-innováció.

A DKK feladata a termékfejlesztésen túl az lesz, hogy ezen a területen is segítse vállalati, társadalmi partnereit, módszertani szakmai segítséget nyújtson a hatékonyabb feladatszervezésben, de akár az is, hogy segítsen felkészülni a klímaváltozás hatásaira.

Nyitókép: MTI/Soós Lajos