A jövőben kétévente jelentkező énekverseny célja a magyar operaénekesek utánpótlásának biztosítása, korosztályos szakmai tudásuk felmérése, oktatásuk segítése és a legjobbak jutalmazása. Dr. Ókovács Szilveszter operaénekes, az Opera főigazgatója és a zsűri elnöke nyitóbeszédében hangsúlyozta, hogy a minőségi énekesi utánpótlás terén az intézmény rá van utalva a magyar énekmesterekre, és amennyiben a Magyar Állami Operaház a hazai vokális piramis csúcsa, feladata törődni az alapokkal is. Ezért az intézmény törekszik arra, hogy élő kapcsolatot alakítson ki az énekmesterekkel és növendékeikkel, mert a valós térben szerzett valós élmények megtapasztalása vezethet oda, hogy valaki felismerje saját tehetségét és a befektetett munka értékét.
Az operaverseny zsűrijében helyet foglalt Almási-Tóth András rendező, az Opera művészeti igazgatója, Bátor Tamás operaénekes, az Opera művészeti tanácsadója és a Müpa főtanácsadója, prof. dr. Batta András zenetörténész, a Magyar Zene Háza igazgatója, Pászthy Júlia operaénekes, az Opera örökös tagja és Zsoldos Dávid zongoraművész, zenetörténész, a Magyar Zenei Tanács elnöke.
A zeneiskolások versenyében az online előválogatást követően a hat továbbjutóból ketten kerültek a döntőbe, akik zongorakísérettel mutatták be műsorukat. Első helyezét ért el Edwin Liliána szoprán, a Miskolci Egressy Béni Zenei Alapfokú Művészeti Iskola Erkel Ferenc Tagiskolájának diákja, aki egyben a verseny legfiatalabb indulója is volt. A második helyen végzett Gavodi Júlia szoprán, a budapesti Tóth Aladár Zeneiskola növendéke.
A kategória győztese Rózsa Benjamin Noel basszus, a budapesti Weiner Leó Katolikus Zeneiskola AMI és Zeneművészeti Szakgimnázium diákja lett. Őt követte a dobogón Ella Márk basszus, a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Bartók Béla Zeneművészeti és Hangszerészképző Gyakorló Szakgimnázium diákja. A harmadik helyen Gyömörei Fruzsina szoprán, a győri Richter János Zeneművészeti Szakgimnázium diákja végzett.
Az egyetemisták között a tizenkét továbbjutóból öten kerültek a döntőbe, akik ugyancsak zenekari kísérettel léptek fel. Az első díjat Bán Balázs basszus, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oratórium- és dalének szakos mesterképzésének hallgatója kapta. A második helyen Dolhai Luca szoprán, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem azonos mesterképzésének tanulója végzett. Harmadik helyezést ért el Gábor Margit szoprán, a Debreceni Egyetem Zeneművészeti Kar operaének mesterképzésének hallgatója.
A jelentős pénzjutalommal járó helyezések mellett számos különdíjat is kiosztottak a zsűri tagjai. A Papageno-médiacsomagot Bán Balázs; a 2026-os sepsiszentgyörgyi SepsiClassic Komolyzenei Fesztiválon való fellépési lehetőséget Gábor Margit; a Művészetek Völgye különdíját Gavodi Júlia és Gyömörei Fruzsina; a Müpa különdíját Bán Balázs kapta; Ella Márk és Rózsa Benjamin Noel pedig a Magyar Zene Háza kiállításait tekinthetik meg, illetve egy épülettúrán is részt vehetnek.
Az Opera különdíjaként minden döntős hatfős meghívást kapott az Operaház testőrpáholyába az intézmény egyik nyári előadására, valamint énekmesterével közös bérletet a 2025/26-os évad Sztárestek zongorával című sorozatára. Emellett a Marton Éva Nemzetközi Operastúdió egy mesterkurzusán vendéghallgatóként vehet részt Gábor Margit és Bán Balázs; Németh Nóra szoprán, a Szegedi Tudományegyetem Bartók Béla Művészeti Kar magáernének tanszékének hallgatója fellépési lehetőséget kapott a 2026-os balatonfüredi OperaFüred operagálán; Edwin Liliána 23 társával részt vehet egy OperaTour épületlátogató sétán, Gavodi Júlia pedig szintén 23 társávál az Operaház kulisszatúráján leshet be a színfalak mögé. Gulyás Botond Benedek basszus, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem klasszikus ének alapképzésének hallgatója páros vacsorameghívást kapott az OperaBistróba, valamint két jegyet az aznap esti előadásra.
A zsűri szakiskolai felkészítő tanárnak járó különdíját Szabó Magdona, a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Bartók Béla Zeneművészeti és Hangszerészképző Gyakorló Szakgimnázium magánének tanára kapta.