A Concorde szuperszonikus utasszállítót húsz éven át üzemeltette az Air France és a British Airways. A Concorde leállása óta egyetlen polgári repülőgép sem lépte át a hangsebességet.
A katonai vadászgépre emlékeztető XB-1-t úgy mutatták be mint a Concorde 2003-as leállítása óta az Egyesült Államokban gyártott első szuperszonikus polgári repülőgépet és az első olyan repülőt, amely áttörte a hanghatárt.
A próbarepülést ugyanazon a helyszínen tartották, mint Chuck Yeager legelső szuperszonikus repülését 1947-ben. Blake Scholl, a Boom Supersonic alapító tulajdonosa szerint az XB-1 repülése bebizonyította, hogy megszületett az utasok szuperszonikus utaztatásának új technológiája.
Az új gép a tervek szerint 64-80 utast lesz képes szállítani a hangsebesség 1,7-szeresével, azaz az utasszállítók jelenlegi sebességének mintegy kétszeresével, világszerte több mint 600 járaton. A legnagyobb hatótávolsága a tervek szerint 7867 kilométer lesz, és várhatóan nem egészen öt óra alatt teszi meg a Miami–London távolságot a jelenlegi 8 óra 30 perc helyett. A cég állítása szerint már 130 előrendelést kapott légitársaságoktól. A legfrissebb előrejelzés szerint 2029-re tervezik az új utasszállító forgalomba állítását.