fbpx

Az Amazon egymilliárd dollárt fektet a mozifilmgyártásba

Az Amazon üzleti terveit ismerők szerint az eredetileg csak online kereskedelemmel foglalkozó vállalat több mint egymilliárd dollárt invesztál abba, hogy moziban vetített filmeket készítsen és forgalmazzon.

A tervek szerint, amelyeket egy névtelen forrás szivárogtatott ki, évente 12–15 kifejezetten moziforgalmazásra szánt filmet készítenének. Már a jövő évben megjelennének a mozikban néhány alkotással, idővel pedig akkorára növekedne ez a szám, hogy stúdióként a Paramount Pictures-zel azonos ligába kerülne az Amazon.

Míg a Netflix évente körülbelül száz filmet gyárt, az Amazon csak néhány tucatig menne fel. A Netflix üzleti modelljében a filmek csak korlátozott ideig és kevesebb moziban nézhetők meg, ezt követően a streaming szolgáltatónál lehet elérni az alkotásokat.

A Bloomberg elemzője szerint

az Amazon filmgyártási tervei azt mutatják, a vállalatnál hisznek a moziban.

Hozzátette, összehasonlítva a hasonló büdzsével rendelkező Universallal vagy Warnerrel, az Amazon 15-20 százalékkal növelheti a bevételeit a mozifilmekből.

Annak ellenére, hogy az Amazonnál is spórolnak, a filmes befektetéseket nem vágták meg. 8,5 milliárd dollárért vették meg a MGM-et; a 98 éves hollywoodi stúdió vezetői, Michael De Luca és Pam Abdy egy hónappal az akvizíció után távoztak.

Nyitókép: az Amazon Studios A Gyűrűk Ura: A hatalom gyűrűi című sorozatának forgatása. Fotó: Prime Video/Ben Rothstein

A rovat további cikkei