A Backstage Home négy új videójának célja a zeneipari szereplők közötti tudásmegosztás és információátadás.

A Backstage Home esettanulmányokkal megtámogatott videósorozatának négy friss epizódja a zeneiparon belül sokszor emlegetett, de olykor nem tudatosan kezelt témákkal foglalkozik. A videókban például gyakorlati tanácsokat kaphatunk a zenekarok vizualitásának felépítéséről, a hatékony pályázás alapkövetelményeiről vagy arról, hogy a mai fogyasztási szokások között milyen módszerekkel növelheti bevételeit egy előadó merch termékekkel. A Hangfoglaló-program könnyűzenei menedzserképzési alprogramjának zeneipari előadás- és beszélgetéssorozata kiemelten foglalkozik továbbá a zeneipari szereplők mentális egészségével is, így az egyik epizód a csoporton belüli konfliktuskezelésre és az asszertív kommunikációra fókuszál.

A Carson Coma történetén keresztül ismerhetjük meg például, hogy milyen apróságokon és döntéseken múlhat egy-egy előadó vizuális kommunikációjának felépítése.

Komróczki Dia fotós/videós már a Carson Coma első lépéseinél ott volt, hiszen a zenekar első fotóin és klipjén (What A Time To Be Alive) is dolgozott, az itt alkalmazott elemek pedig a mai napig visszaköszönnek a zenekar kommunikációjában. Az előadásból megtudhatjuk azt is, miért fontos, hogy egy zenekar tagjai közös pontokat határozzanak meg előzetesen vizuális koncepciójukban, hiszen a zenekari fotók, videók a tagok személyiségéről, színpadi jelenlétükről is árulkodnak.

Az adminisztráció és a pályázatírás útvesztőjében ad segítséget Bánki Nikoletta, a GrapefruitMoon Records alapítója és vezetője, aki több zenekar menedzsmentjéért is felel.

Az NKA-regisztrációról és a pályázás menetéről tudhatunk meg tőle hasznos részleteket, például azt is, mennyire káros, ha különösebb koncepció és előszűrés nélkül pályázunk szinte minden adódó lehetőségre. Bánki Nikoletta elmondása szerint sokkal hatékonyabb módszer, ha egy előadó és menedzsere akár többéves stratégiát alkot, és csak arra a lehetőségre pályázik, ami tényleg érdemben segítené céljai elérésében az adott előadót.

A merchandising termékek, azaz a zenekari szuvenírek értékesítéséről, szerepük felértékelődéséről tudhatunk meg bennfentes infókat Marosi Nikolettől, a Lazarvs vagy az AWS menedzserétől.

A szakember szerint több út is van a zenekari termékek árusításában, de jelenleg a leghatékonyabb modell a kampánnyal megtámogatott árusítás, amikor csak limitált ideig, limitált számban lehet hozzáférni például az egyedi pólókhoz, lemezekhez. Marosi Nikolett szerint ugyanilyen fontos szerepe van az előrendeléseknél, hogy világos célokat közöljünk a támogatókkal, a vásárlókkal.

Zenekaron, zeneiparon belüli konfliktuskezeléssel, asszertív kommunikációval és válságkommunikációval foglalkozik videós beszélgetésében Végh Enikő szervezetpszichológus, valamint Marton Zsanett programszervező, aki számos fesztivál és zenekar munkáját segíti.

A beszélgetésből kiderül többek között, hogy milyen alapkérdéseket kell először magunkban tisztázni egy csoporton belüli probléma kezelésére. Szintén szó esik a videóban a zeneipar sötétebb oldaláról is, azaz a háttérben meghúzódó szexizmusról, az előítéletekről és a verbális agresszióról, amik ellen hatékony, átgondolt kommunikációval mi magunk is tehetünk.

Nyitókép: Pexels