A Baltic Express Közép-Európa kevésbé ismert, de nagy történelemmel rendelkező városait érinti, köztük két UNESCO világörökségi helyszínt is. A 878 km hosszú útvonal nyolc óra alatt teljesíthető, és lehetőséget biztosít a rugalmas ki- és beszállásra az egyes megállóhelyeken.
Az indulás Prága történelmi főpályaudvaráról, a Hlavní Nádraží állomásról történik, amely az Osztrák-Magyar Monarchia idején épült, és gazdag építészeti örökséggel rendelkezik. A vonat első megállója Pardubice, egy festői cseh város, amelynek történelmi központja szinte Prágát idézi, de sokkal kevésbé zsúfolt. Innen az út észak felé folytatódik, áthaladva a festői cseh vidéken, majd a lengyel határt átlépve eléri Wrocławot.
Wrocław, amely egykor a német Breslau volt, ma Lengyelország egyik legfontosabb kulturális központja. A város vasútállomása még mindig őrzi porosz eredetét, miközben közvetlen összeköttetést biztosít Berlinnel és más európai nagyvárosokkal. Innen a Baltic Express továbbhalad Poznańba, amely Lengyelország egyik legélénkebb városa, majd végül a Balti-tenger partján fekvő Gdyniába érkezik.
A vonat számos lehetőséget kínál az utasok számára. A modern kocsikban különböző utazási osztályok érhetők el, beleértve a kényelmes étkezőkocsit is, de biciklit is lehet a vonaton szállítani. A járatot a cseh České Dráhy és a lengyel vasúttársaság közösen üzemelteti, és célja, hogy versenyképes alternatívát nyújtson a rövid távú repülőjáratokkal és az autózással szemben. Különösen a nyári időszakban várható nagy érdeklődés, mivel egyre több cseh turista fedezi fel a lengyel tengerparti üdülőhelyeket, amelyeket a drágább horvátországi nyaralások helyett választanak.
Bár a vonat nem a leggyorsabb összeköttetés a térségben, mégis vonzó lehetőséget kínál azok számára, akik szeretnék felfedezni Közép-Európa történelmét, kultúráját és tájait egy kényelmes és fenntartható utazási módon.
A cikk forrása itt olvasható.