Pedig a színészek mindent megtettek érte. Trill Zsolt szenzációsan monolit figurát alakít, miközben minimális eszközökkel, de nagy hatásfokkal jeleníti meg a főhős agyán átcikázó gondolatokat, azonnal helyzetet képes teremteni egy filozófiai következtetésből. A film vége felé, amikor már alig lép ki a bunker falai közül, végleg megszakítja a kapcsolatot a külvilággal, zavarodott szemeiből nem az őrület süt, hanem a világ őrültsége fölött érzett sajnálat és megvetés. Botos Éva is jó lehetne, ha nem papírízű helyzetekben kellene ellenerőt kifejtenie a főhőssel szemben. Az apa szerepében Szilágyi István igazi mély, megrázó, költői figurát mutat fel, pedig csak néhány néma snitt jutott neki. Hunyadkürti György és Szűcs Nelli kettőse zseniális, ők a legautentikusabbak ebben a környezetben, de Nagy Mari is különleges szépséggel és groteszk eszközökkel formálja meg a vágyódó vénlány alakját.
Sok árnyalt pillanat és néhány eredeti poén próbálja játékfilmmé tenni a doku karaktert, de a kettő elbeszél egymás mellett. A kamerakezelés ugyanis ragaszkodik az eredetiség érzetéhez - Ágoston Gábor operatőr szépen ragadja meg a részleteket -, bár itt-ott becsúszik egy kis stílustörés, a biciklikerék nyomán felfröccsenő sár közelije már inkább unalmas, mint hiteles.
A legzavaróbb a mánia elhatalmasodása saját forrása fölött. A bunker építésével Árpi fokozatosan elveszíti minden emberi kapcsolatát, és ezzel maga az építés, az élet átmentésének vágya is értelmetlenné lesz. A bunker egyre inkább fétissé válik, mintsem a jogos és nehezen leküzdhető huszadik századi szorongás jelképévé. A film vége már nem groteszk, hanem konfúz; túl sokat vet be, amitől elveszti a záróakkord lehetőségét. Abban a pillanatban, amikor Árpi teste beleköt a rázúduló betonba, szoborrá alakul és lenini méltósággal ül a betonkocka tetején, befejeződik a történet. Ami ezután a vászonra kerül, azt jobb lett volna otthagyni a vágóasztalon.