A kiállított tárgyak Bak Imre, Fajó János, Ficzek Ferenc, Gyarmathy Tihamér, Hopp-Halász Károly, Jegenyés János, Kismányoky Károly, Lantos Ferenc, Major Kamill, Pauer Gyula, Pinczehelyi Sándor, Szelényi Lajos, Szijártó Kálmán és Victor Vasarely alkotásai.
Lantos Ferenc, a Pécsi Műhely csoport és a hozzájuk alkalmanként csatlakozó művészek zománcművei számára – az 1920-as években ott alkotó pécsiek (Breuer Marcell, Forbát Alfréd, Johan Hugó, Molnár Farkas, Stefán Henrik és Weininger Andor) révén –
fontos inspirációt jelentett a Bauhaus vizuális formanyelve és szellemisége.
A zománc tartós, időjárásálló tulajdonságai lehetővé tették, hogy szabadtéren, köztereken, épületek díszítményeiként megjelenő alkotásaik formarendjét egy Victor Vasarely által manifesztált, egyszerű elemekből szerkesztett, a széles közönség által is érthető, demokratikus vizuális univerzum eszközévé tegyék.
A zománcképek követik a hagyományos táblakép képzőművészeti műfaját.
Ugyanakkor nagy felületeket díszítő iparművészeti alkotások, amelyek építészeti alkalmazásukkal illeszthetők Vasarely művészeti elveihez. Vasarely ideája a színes, geometrikus, variálható modulokból álló műalkotások építészeti, urbanisztikai léptékű megvalósítása lett volna.
Lantos Ferenc és a Pécsi Műhely alkotói zománcműveikkel az 1970-es években egyedülálló módon járultak hozzá a Színes város ideájának gyakorlati megvalósulásához.
A kiállítást március 28-áig lehet megtekinteni.
Forrás és fotók: JPM