Brit sorozatokat darálunk a Netflixen

Popkult

Az amerikai médiaszolgáltató vezérigazgatója, Ted Sarandos közlése szerint az idei év első felében a Netflix négy legnézettebb műsora mind az Egyesült Királyságban készült.

Jelenet  A Bridgerton család című sorozatból. Fotó: Liam Daniel / Netflix
Jelenet A Bridgerton család című sorozatból. Fotó: Liam Daniel / Netflix

A brit sorozatok a legnézettebbek eddig idén a Netflixen – jelentette be Ted Sarandos, a médiaplatform vezetője a The Royal Television Society londoni kongresszusán. A Nem versz át (Fool Me Once), a Bridgerton, az Úriemberek (Gentlemen) és a Szarvasbébi (Baby Reindeer) epizódjait világszerte összesen 360 millió alkalommal nézték meg 2024 első félévében – írja a Deadline. Az erre az időszakra vonatkozó további részletes nézettségi adatokat a hét második felében hozza nyilvánosságra a Netflix.

A streamingszolgáltató vezérigazgatója ugyanitt dicsérte az Egyesült Királyságot, amely szerinte „a világ egyik legjobb országa a tévé és film terén”. Üdvözölte a tehetségeket kinevelő intézményeket, valamint azt is, hogy a brit filmiparban egy jól átgondolt szabályozási rendszerrel segítik az alkotókat.

Ted Sarandos beszélt arról is, hogy a Netflix több évre szóló szerződést kötött a friss Emmy-díjas Szarvasbébi című minisorozat alkotójával, Richard Gadd-del.

Egy idén augusztusban készített elemzés rámutatott arra, hogy az amerikai színész- és írósztrájk óta hatalmas lett a kereslet a brit tévésorozatok iránt az Egyesült Államokban. A Netflix és az Amazon Prime Video felületein 40 százalékos nézettségemelkedés mutatkozott a brit produkcióknál 2023 második negyedévének kezdete és 2024 első három hónapjának vége között.

Ezzel szemben a brit netes tévézők mindössze 10 százaléka nézi most a Netflixet, de Sarandos szerint egyáltalán nem lehetetlen elérniük a 25 százalékot, amivel már egy szinten lennének a BBC One brit közszolgálati csatorna nézettségével.