A kétnapos esemény a BFTS hivatalos Facebook-oldalán lesz követhető, ahol a hazai és nemzetközi előadók videós bejelentkezéseken fejtik ki szakmai véleményeiket különböző témákban, mint a fenntarthatóság, az e-kereskedelem, az oktatás, a technológiai fejlődés vagy a „fashion business” területe.

A 2020-as konferenciát 30 országból 4000 néző követte, akik olyan elismert szakemberek előadásait hallgathatták meg, mint a stílusikon és divatszakértő Anna Dello Russo, a Condé Nast Italia korábbi munkatársa, valamint a Vogue Japán kreatív igazgatója; Luceny Fofana, a Burberry marketing igazgatója, valamint Stefan Siegel, a kortárs és kezdő tervezőkre nagy hangsúlyt fektető Not Just a Label oldal alapítója. Decemberben a BFTS ismét a szakma neves képviselőit hozza el, illetve egy világhírű keynote speakerrel is büszkélkedhet. A konferencia kiemelt előadója Suzy Menkes brit újságíró és divatkritikus lesz, akit a divatújságírás koronázatlan királynőjének és a világ egyik legtöbbre tartott divatújságírójának mondanak. 

„Idén új innovációs megoldásokkal érkezünk, a konferencia idejére egy virtuálisan felépített showroomot is elindítunk magyar divat- és dizájntermékek bemutatására” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia. Az MDDÜ vezérigazgatója hozzátette: „A virtuális világ új utakat kínál: a tervezők alkotásai NFT (non-fungible token) formában is elérhetők lesznek, mellyel az MDDÜ világszinten az egyik első divatipari ügynökség lesz, amely megjelenik a metaverzumban és ezzel lehetőséget biztosít a magyar és régiós tervezők számára termékeik NFT formában történő értékesítésére.”

Az ügynökség virtuális digitális üzlethelyiségében a kiállított egyedi darabok nemcsak megtekinthetők, de akár egy kattintással közvetlenül meg is vásárolhatók a Budapest Select Concept Store oldalán. Az alkotások mellett a Decentralandben folyamatosan követhetők lesznek a BFTS programjai és előadásai is.

A szakértők a világ számos pontjáról – többek között Csehországból, Lengyelországból, Ukrajnából, Hollandiából, Franciaországból, Olaszországból, Kanadából vagy az Egyesült Államokból – jelentkeznek be, hogy megosszák egymással a gondolataikat. A digitális konferenciával az ügynökség egy olyan platformot szeretne létrehozni, amely a divatipar szemszögéből reflektál a Covid–19 okozta globális kihívásokra és az elkövetkező évek legfontosabb kérdéseire, mint a környezetvédelem, a fenntarthatóság vagy az innováció. A BFTS egyik fő célja, hogy Budapest felkerüljön a fenntartható divatfővárosok palettájára, és iránymutató szerepet töltsön be a közép-európai régió fenntarthatóbbá tételében. Ehhez csatlakozik a konferencia side eventjeként a fenntarthatósági kerekasztal-beszélgetés. A december 3-án megvalósuló beszélgetés lehetőséget ad arra, hogy az MDDÜ felhívja a figyelmet a fenntarthatóság kiemelt fontosságára a divatipart érintő változások esetén.

A Budapest Fashion & Tech Summit idei kiadásában jelentős szerephez jutnak a V4-es országok divatipari szereplői – mint ismeretes, Magyarország 2021 nyarán átvette a V4 soros elnökségi tisztséget Lengyelországtól. A rendezvény ezért kiemelt figyelmet szentel a környező országok programba való becsatornázására azzal a céllal, hogy a régiós divatipari szereplők, a tervezőktől a nagyvállalatokon át a szakmai sajtóig, az esemény kerekasztal-beszélgetései, körkapcsolása és prezentációi által lehetőséget kapjanak a bemutatkozásra és a kapcsolatépítésre.

Kiemelt kép: Facebook/a tavalyi BFTS