A hűtőmágnesek, karácsonyfadíszek, kulcstartók és képeslapok ideje lejárt, másfajta szuvenírekre éhezik a turistasereg. Most azok a szerencsések, akik az olaszországi Comói-tónál járnak, egy kissé szokatlanabb emléket is hazavihetnek: egy konzervnyi levegőt.
Az ItalyComunica nevű kommunikációs cég 400 grammos konzervdoboza 9,90 eurós áron vehető meg. A konzerv sötétkék címkét kapott, amelyen egy hajó ringatózik a tavon. Az ötlet mögött Davide Abagnale marketingszakember áll, aki először comói-tavi poszterek árusításával kezdett foglalkozni.
A Comói-tó (olaszul Lago di Como) Olaszország északi, Lombardia régiójában, körülbelül 80 kilométerre Milánótól található, az Alpok lábánál fekszik, a svájci határhoz közel. A tó és az azt körülvevő falvak és városok népszerű turistacélponttá váltak, számos filmet, például a Casino Royale (2006) és az Ocean’s Twelve (2004) egyes jeleneteit is itt forgatták, de George Clooney-nak is van itt egy villája.
Nem ez az első alkalom, hogy turistáknak konzervlevegőt árulnak, leleményes vállalkozók már évtizedek óta forgalmaznak hasonló termékeket. A második világháború után egy olasz üzletember, Gennaro Ciaravolo az amerikai csapatok által hátrahagyott üres konzervdobozokat hasznosította újra: a dobozokat nápolyi levegővel töltötte meg, és Aria di Napoli néven értékesítette.
2014 óta a kanadai Vitality Air cég friss levegővel töltött tartályokat árul a Sziklás-hegységből. 2019-ben az amerikai, Connecticutban alapított Boost Oxygen cég is megjelent a Shark Tank című valóságshow-ban, ahol egymillió dolláros kölcsönt kapott a befektető Kevin O’Learytől.
2020-ban, a Covid–19-világjárvány idején, a My Baggage nevű költöztetési weboldal Angliából, Skóciából, Walesből és Észak-Írországból származó levegőt tartalmazó üvegeket árusított, nagyjából 25 fontért. De izlandi konzervlevegő is elérhető.
A cikk forrása itt olvasható.