A nem mindennapi anyagot két év alatt készítette elő a horvátországi kiállítóház. A 34 művész 120 alkotását 30 német és svájci galéria kölcsönözte Zágrábnak.
A XX. század első felének két meghatározó expresszionista művészcsoportjához tartozó képzőművészek munkáit láthatja a közönség. Az egyik a Die Brücke (A híd), amelyet 1905-ben alapított Drezdában négy építész, a másik pedig a Der Blaue Reiter (A kék lovas), amely 1911 végén alakult, s Vaszilij Kandinszkij nevéhez és Münchenhez köthető. A Die Brücke csoportot Ernst Ludwig Kirschner, Erich Hecker, Karl Schmidt-Rottluff, Emil Nolde, Max Pechstein és Otto Mueller alkotásai képviselik Zágrábban.
A művészet náluk forradalmi eszközzé vált, telítve érzelmi gesztusokkal. Korai korszakukban utópikus világszemléletük nyomán fő témájuk az ősi, primitív akt és a természet ábrázolása volt. A híd elnevezés az emberek közötti hídra utalt, s egyik célja volt a modern francia és német művészeti törekvések közötti kapcsolat kialakítása. A Der Blaue Reiter csoportot Zágrábban képviselő művészek között van Vaszilij Kandinszkij, felesége, Marianne von Werefkin, Paul Klee, Franz Marc, August Macke, Alekszej Javlenszkij és élettársa, Gabrielle Münter, valamint Heinrich Campendonck.
A Der Blaue Reiter nevet egy kávéházi asztalnál találta ki Kandinszkij Franz Marc-kal közösen, mivel mindketten szerették a kék színt, Marc a lovakat, Vaszilij pedig a lovasokat. A csoportra jellemző az intellektuális beállítottság, az arisztokratizmus, a téma absztrahálása, elvonatkoztatása. A horvát főváros idei legrangosabb kulturális eseményén, a német expresszionisták tárlatán ott van Javlenszkij híre képe, a Kislány vörös masnival című is.