A tavaszról szeptemberre halasztott idei rendezvényre rekordszámú, 538 nevezés érkezett. Az előzsűri ezek közül választotta ki a versenyprogramban szereplő alkotásokat, hét nagyjátékfilmet, húsz kisjátékfilmet és hét kísérleti filmet.

Szabó Gábor zsűrielnök a díjátadón hangsúlyozta, hogy a fesztivál legjobb alkotásának nem egyszerűen szép képeket kell felvonultatnia, a magas szakmai sztenderdnek megfelelő operatőri munkának valamilyen újszerű megközelítést is meg kell valósítania, emellett feltétel, hogy a film önmagában is értékes legyen.

Az öregedő bokszoló, Dudu Nyakama életét követő Knuckle City ismeretlen társadalmi közegbe viszi a nézőt, ehhez újszerű hangvételt, képi stílust teremtett, amelyet következetesen, magas szakmai színvonalon valósít meg – fejtette ki a szakember.

A kísérleti film kategória győztese a nők erejéről szól Strength című brit alkotással Luciana Riso lett. A kisjátékfilm kategória legjobbjának a szeméttelepen élő gyermekek történetét bemutató El Monstruo Invisible című spanyol alkotásért Jairo Iglesiast választotta a zsűri.

A nagyjátékfilmek közül az elismerést a változatos, mindig megújuló képi világú Styx című munkájáért Benedict Neuenfels berlini operatőr kapta.

A kritikusok díját és a legjobb fiatal operatőrnek járó elismerést Balázs István Balázs kapta Casting című filmjéért.

Balázs Imre Balázzsal készült interjúnkat olvastad már?
Casting
Fotó: Balázs István Balázs 

A diákzsűri díját a mexikói Odei Zabaleta Imaz operatőrnek ítélte oda a fiatalokról szóló Other people című alkotásáért.

Szeged város elismerését a Don’t Pass Through San Bernardino című filmért J. Daniel Zúniga S. mexikói operatőr érdemelte ki.

Hagyomány, hogy a Zsigmond Vilmos filmfesztivál szakmai zsűrije életműdíjjal ismeri el egy magyar operatőr kiemelkedő jelentőségű munkásságát.

Idén a zsűri döntése alapján Máthé Tibor, többek között Az én XX. századom, a Simon Mágus, a Woyzeck, az Ópium, az Aglaja című filmek társalkotója kapta az elismerést.

Nyitókép: Jelenet a Knuckle Cityből.