Dübörög a nemzetközi rock
Jó felvezetés ez a sokszínű produkció, megágyazza a hangulatot a tengerentúlról érkezett különleges alakulatnak, akiknek már a külleme is okoz némi fejtörést. Kész etnikai káosz, az egyes dalokban is felbukkan egyszerre több nemzet dallamvilága, és az öltözködési kód sem egyszerű. Ha figyelemmel nézi és hallgatja az ember, akkor viszont hamar kiderül, hogy melyik tag mit tesz hozzá a zenekarhoz, és ebből hogyan születik meg egy közös előadás. Az 1996 óta létező, ám nálunk először koncertező Kultur Shock frontembere amolyan szláv sámán, raszta-janicsár frizurával, sőt biztosan vannak közel-keleti rokonai is. Nem sokat törődik a bevezetővel, azonnal a közepébe csap, és Musztafáról énekel, miközben vad táncot lejt, a derekán meg hastáncos kendő csörög. Egy szabadnapos dzsinn, aki jól lelazult. A Seattle-ből érkezett, hat tagú csapatban, mint utóbb kiderül, van bosnyák, horvát és bolgár tag is, Kelet-Európa lefedve, de énekelnek autentikus cigánydalba fordított olaszos slágert, és távoli uralkodókról szóló balladát is. Egy japán metálgitáros tartozik még a látványtárhoz, nyűvi hangszerét az előtérben, egy talmudista frizurás hegedül, anarchista jellel a pólóján, de a fekete csillagon kívül is akad számos adalék, például a zenekar szimbóluma; a tüzes szekérkerék, vagy éppen egy tini nindzsa rocker fejfedő. Kis kabaré, de mostmár el tudjuk képzelni, hogy a bevándorló ellenes politika kezdetével az amerikai középosztály nem túlzottan örült ennek az együttesnek, amely ráadásul a bevándorlási hivatalról énekel finomnak éppen nem mondható szövegeket. Sok jó emigráns kis helyen is elfér, főleg, ha kompromisszum mentes, etnóval átszőtt, vad tempójú dalokkal jönnek elő.