Markó most is, mint annyiszor, az egyén és a társadalom, a vezető és a vezetettek, a hős és az övéi közti konfliktussorban gondolkodik. Azt vizsgálja, azt bontja ki, hogy a (ki)választott miképp kerül szemben azokkal, akik őt választották, miképp csinál mártírt a mesterből a tanítványok gyávasága, árulása és tehetetlensége, a tömeg manipulálhatósága és könnyen megtéveszthetősége. Ennek kifejtéséhez alaptörténetre lelhetünk a Bibliában minden különösebb belemagyarázás nélkül. Mai megértéséhez még az sem kell, hogy Jézusnak ellenségei legyenek, akik nyilvánvalóan az életére törnek. Elég, ha azok hagyják cserben, akikért tett valamit” – írta elemzésében a bemutató után Kenessei András.

„Gombár Judit díszlet- és jelmezkölteményei nem csupán szolgálják a Hit kálváriáját megérzékítő játékot, hanem helyettesítik is Jézus embersorsának drámáját. A kétrészes mű, a Jézus, az ember fia mozgásba lendült freskósorozatnak, élő emberi testekből megkomponált térfestménynek hat. (…) A monumentális szcenikai megoldások mellett a Liszt-, Xenakisz- és Sosztakovics-zeneművekből válogatott hangzó háttér is tökéletesen szolgálja a műegészt” – emelte ki Fuchs Lívia.

A Jézus, az ember fia május 15-én (vasárnap) 13 órától látható a II. kerületi Cinema MOM moziban. A felvétel 1986-ban készült. Az ingyenes vetítésre ide kattintva lehet regisztrálni.