A Sunny az életről és az emberekről szól, mindarról, ami közöttünk és velünk megtörténhet ezen a bolygón. Az előadás minden este más. Különböző a hangulata, az atmoszférája, változnak a táncosok között kibontakozó történetek. Nagyon nyitott és változatos darab, mint az élet maga. Sok múlik a művészeken, a publikumon, a színpad és a nézőtér között feszülő energiákon - nyilatkozta a Kultúra.hu-nak az izraeli származású, Franciaországban élő művész.
Mint mondja, lassan formálódott a mű, közösen alkották az együttesével, valódi csapatmunka volt. Nem határozta meg előre a lépéseket, fokozatosan építkezett a táncosaiból. Awir Leon zenészen - aki végig élő zenét játszik, mixel és énekel az előadás során - szintén nagyon sok múlik.
"Márciusban múltam ötvenéves, és kicsit öregnek érzem magam. A negyvenet átlépni nem volt olyan vészes, de ez az évszám fordulópont az életemben. Ezért is fontos, hogy itt lehetek újból Budapesten. Imádok a Trafóba jönni, örülök, hogy mindig visszahívnak. Érdekes, hogy hiába más itt minden alkalommal a nézőközönség, olyan érzésem van, mintha régi barátokhoz jönnék vissza" - mondja Gat.
A produkció budapesti bemutatója az Izraeli Magyar Nagykövetség támogatásával valósult meg. Fares Saeb nagykövethelyettes elmondta, hogy szeretnék megismertetni az izraeli vizuális művészet különféle képviselőit az itteni közönséggel, és erre nagyon alkalmas formanyelv a tánc.
"A médiában általában a technológia kap jelentős szerepet, holott a kultúra mindennek az alapja. Ahogy emberek egymással találkoznak, érintkeznek, így áll össze a világ. Rengeteg kreatív alkotója van Izraelnek, ez a csodálatos teltházas este is ékes példa erre. Emanuel darabja erős, intenzív, sokféleképp értelmezhető, számomra fantasztikus alkotás. Nem csoda, hogy körbeutazza Európát"- mondta.
Magyar kapcsolódása is van az előadásnak: az egyik közreműködő Juhász Péter táncművész, aki két éve egy lyoni próbatáncot követően lett Gat társulatának a tagja. Azt mondja, hogy imád vele dolgozni. Emanuel szerinte zseni, és emberileg, szakmailag óriási lehetőség tőle tanulni, mellette fejlődni.
"Élvezem, hogy kevésbé elvárás a táncok esztétikai megvalósítása, inkább a csoporton belüli energiákról szólnak a darabok. Más a kreációk célja. Valójában nem kapunk visszajelzéseket a mozdulatokra, inkább csak azt tudjuk, miként létezzünk a térben, hogyan kapcsolódjunk egymáshoz. Improvizálunk is, de a mozdulatok fixek, ezen belül lehet játszani és a végére mindig pontos koreográfia születik térben, időben" - mondta el.
Juhász Péter június 2-án saját darabbal rukkol elő Budapesten, amelyet az Inversedance számára készít. Hangokat is használó, fizikális előadást kreál, a bemutató a Nemzeti Táncszínházban lesz.