A litván bevándorlók gyermekeként született Norman a brit főváros East End-i részén nőtt fel, anyjától 16 éves korában kapta első gitárját – írta a BBC News. Zeneszerzőként olyan West End-i darabok zenéjét szerezte, mint az Expresso Bongo vagy az Irma, te édes, mielőtt a filmeknél kötött ki.
Cuby Broccoli, a James Bond-filmek producere bízta meg azzal, hogy komponálja meg a zenei témát a Dr. No című 1962-es produkcióhoz. A zene akkora sikert aratott, hogy ezt használták a sorozat azóta elkészült minden darabjánál.
„Bond szexisége, titokzatossága, kegyetlensége – mind benne van ebben a néhány hangjegyben” – mondta később a dallamról.
Norman szerezte a Dr. No Underneath the Mango Tree című betétdalát is a híres tengerparti jelenethez, amelyben Ursula Andress és Sean Connery látható. Mivel a Bond-témát John Barry hangszerelte, sokan neki tulajdonították a szerzeményt, Norman nem kis bánatára. 2001-ben egy pert is nyert a The Sunday Times ellen, amely azt állította, hogy nem ő komponálta a híres gitárfutamot. A bíróság 30 ezer dolláros kártérítést ítélt meg a zeneszerzőnek.
Színes pályafutása alatt Norman bigbandekkel lépett fel énekesként, és egy sor előadásban is láthatta a közönség Harry Secombe, Peter Sellers, Spike Milligan és Tommy Cooper oldalán. Több filmhez komponált zenét, köztük a The Two Faces of Dr. Jekyll (1960) és az A nap, amikor a Föld lángra lobbant (1961) című mozikhoz, valamint a hetvenes évekbeli Dickens of London televíziós minisorozathoz.
Nyitókép: a James Bond-filmek ikonikus főcíme. Forrás: EON/MGM