Érzéstelenítés

Egyéb

Az Inváziónak kevés köze van a valósághoz és alaptörténete sokadik ránézésre sem különbözik egy "hagyományos" járványos, ellenszérum-keresős, adrenalinszint-növelő thrillertől. Bár nem volt kifejezetten bátor dolog Hirschbiegeltől, hogy kitaposott utat választott, mégis sikerült nézhető árnyalatot kikevernie az ismert alapszínekből. Sőt, ha párhuzamot vagy valami "hirschbiegelit" keresnénk, még azt is találhatunk: itt-ott felbukkan egy-egy tónus - noha valamivel burkoltabban, mint A kísérletben vagy A bukásban -, amely azt érzékelteti, hogyan tartható fenn embertelen körülmények között az emberi.

 

Az alaphelyzetből - egy űrsikló lezuhanása, melynek falára tapadva landol az eddigi legellenállóbb vírushordozó szövet, amit a földön valaha azonosítottak - magától értetődően bontakoznak ki az események: terjedő járvány, pánik, néhol feszültségoldásképp egy-két vidám baráti vagy meghitt családi jelenet, küzdelem a túlélésért, tehetetlenség, hősök és hősnők, megoldás.

 
A vírus terjedésének első jelei, hogy a járókelők - napról napra egyre többen - robotszerű, bamba véglényekké változnak. A főszereplő Carol Bennel (Nicole Kidman) kisfiának (Oliver - Jackson Bond) pedig hamarosan nyoma vész. Carolnak halált megvető bátorsággal kell szembeszállnia a megfertőzöttekkel, hogy megtalálhassa Olivert és megmentse az emberiséget. Végül már csak egyet tehet: ébren kell maradnia - bármi áron.

Nicole Kidman meggyőzően alakítja a féltő, odaadó anyukát, az öntudatos, feminista amerikai nőt, a kimerülés ellen küzdő, bátor hősnőt, Daniel Craig pedig a legjobb barát szerepét kénytelen-kelletlen magára vállaló, mindenre elszánt udvarlót.

Az Invázió megadja, amit egy valamire való thrillertől kaphatunk, de ennél többet ne várjunk tőle. Mindenesetre elgondolkodtató, hogy nem keringenek-e másfajta járványok a tömegtermelésre és fogyasztásra tervezett, nagyvárosokba zsúfolt civilizációnk körül, amikor a villamos becsukódó ajtaja mögött is épp elég "elérzéstelenített" arcot látunk.