A plakát bő egy évszázadnyi tündöklése a 19. század végi iparművészeti mozgalmak tömegtermeléssel szembeni fellépésének volt köszönhető. A falragaszok sorából kiemelkedtek a művészi kivitelezésű plakátok, ám 1990 után újra a tömegkultúra került fölénybe az egyedi, alkotói elgondolás mentén készített darabokkal szemben.
A régi filmplakátok iránti nosztalgia keltette életre az újragondolt plakátokat, melyek közül a Casablanca, Wong Kar Wai klasszikusának, a Szerelemre hangolvának, Sofia Coppola Elveszett jelentésének vagy Wes Anderson Budapest Grand Hoteljének egy-egy alternatív verziója is kalapács alá kerül a november 27-i Falra fel! árverésen.
A kínálat legrégebbi tétele pedig egy olyan falragasz, amely az 1890-es évek végén a fővárosi Uránia mozi épületében működő Caprice mulatóba invitálta a nagyérdeműt.
Az aukción ezúttal nem a film-, hanem a ritkaságszámba menő kereskedelmi plakátoké lesz a főszerep. Az 1890-es évek historizáló, majd késő szecessziós stílusától az art decón át szinte minden évtized képviselteti magát egészen az 1980-as évek fotóalapú reklámjaiig. Ebből a gazdag válogatásból is kiemelkedik Mallász Gitta és Dallos Hanna Fecske szivarkapapírhoz készült plakátja.
Tovarepülve az időben, megérkezve az 1970-es évekbe, a háború utáni magyar reklámgrafika egyik legszebb sorozata tárul a szemünk elé, amit Máté András készített a Malév légitársaság számára. A külföldön is ismert és keresett hatdarabos sorozatból három példány kerül árverésre.
A '80-as években olyan külföldi világsztárokat hoztak Magyarországra a koncertszervezők, mint a Queen, Michael Jackson vagy a Kraftwerk. Utóbbi csapatot annak idején úgy reklámozták, mint a jövő könnyűzenéjének első hírnökeit. Mayer Gyula plakátja is ezt az akkoriban szokatlan és futurisztikus színpadi koncepciót ragadja meg.
A '80-as évek Magyarországának közhangulatát hitelesen skiccelik fel az olyan magyar filmek és plakátjaik, mint Gothár Pétertől az Ajándék ez a nap, a lakhatási válságot más megközelítésből bemutató Panelsztori, vagy éppen az Egészséges erotika. Ezekre az élményekre licitált rá Xantus János Rocktérítője egy olyan felszín alatti, párhuzamos világról hitelesen tudósítva, amelyről a magyarok többségének fogalma sem volt. A rendkívül ritka plakáthoz kapcsolódó személyek – Pajor Tamás, a főszereplő, Xantus János, a rendező és Méhes László (ZUZU), a plakát grafikusa – ennek a szubkultúrának az emblematikus alakjai.
A zenei plakátokon belül külön frakciót kaptak a jazzhez kapcsolódó alkotások. A műfaj talán legnagyobb dívájának, Nina Simone-nak a '60-as évek végén kiadott óriási méretű promóciós plakátja valódi ritkaság, de akinek Ella Fitzgerald jön be jobban, az az énekesnő 1970-es budapesti fellépésének két eredeti vintage fotójára tehet szert. Louis Armstrong legendás népstadionbeli koncertjének műsorfüzete is érdemel néhány szót nem megfeledkezve a nagyszerű McCoy Tyner jazztriójának 1982-es plakátjáról.
A kerékpár kortól és nemzeti hovatartozástól függetlenül mindig is a plakátok népszerű témája volt. A Falra fel! aukcióin ezúttal egy magyar kiadású biciklis plakátért indulhat a hajrá.
Az 1920-as évekre datált kőnyomaton a későbbi Popey figurájára hajazó kerékpárversenyzővel reklámozzák a századforduló első számú márkáját, az angol Champion Royal Start, melynek magyar forgalmazója a Láng Jakab és Fia voltak. A szervezők gondoltak a kerékpár motorizáltabb változatának rajongóira is, így egy 250 köbcentis Pannonia T5 reklámplakátja is bekerült az őszi válogatásba.
Az aukció kísérőrendezvénye a Plakátfiú és a Múzeum Antikvárium gyűjteményéből válogatott gyermek-plakátkiállítás a Marczibányi Téri Művelődési Központban, ahol a '60-as, '70-es és '80-as évek gyerek- és ifjúsági plakátjai kerültek a fókuszba: Süsü, Vuk, Ludas Matyi, Misi mókus, néhány kereskedelmi és a korszellemet megidéző propagandaplakát, valamint többek között Dargay Attila, Macskássy János, Jankovics Marcell, Reich Károly és Benkő Sándor munkái.
A november végéig ingyenesen látogatható tárlat néhány darabjára a Falra fel! november 27-i árverésén is licitálhatnak az érdeklődők.