Ezreket vonzott a Facebook-kampány

Egyéb

?Na végre, Papuskáim... na végre! Ezennel beírjuk végig csupa nagybetűvel: NEMECSEK ERNŐ? ? olvasható a Facebookhoz még február elején csatlakozott Csónakos, A Pál utcai fiúk című regény szereplőjének bejegyzésében. Az idézett poszt a legkedveltebb hozzászólások egyike volt a most záruló, a Magyar Alkotóművészeti Közhasznú Nonprofit Kft. (MANK) által koordinált programban, melynek keretében A Pál utcai fiúk, valamint az Egri csillagok című regények cselekményei elevenedtek meg a legnépszerűbb közösségi oldalon.

?Annak ellenére, hogy a program véget ért, bízunk benne, hogy annak hatásai még sokáig érezhetőek lesznek, és sokan kedvet kapnak ahhoz, hogy hasonló formában dolgozzák fel kedvenc olvasmányukat? ? mondta a rendezvényen Cseh Boglárka, a MANK kommunikációs igazgatóhelyettese. Hozzátette: a Facebook-kampány mellett a rendhagyó módszerben rejlő lehetőségekről leendő pedagógusok, szülők előtt előadásokat is tartottak több fővárosi és vidéki felsőoktatási intézményben az elmúlt hetekben, a középiskolákban pedig rendhagyó irodalomórákat szerveztek, ahol a tanulók az olvasmányokat élményszerűen dolgozták fel. Az interaktivitás jegyében a programhoz kapcsolódó pályázatokat is kiírtak a szervezők: a vállalkozó kedvű fiatalok például egy SMS terjedelmében, azaz 160 karakterben összegezhették Dobó István várvédőknek tartott lelkesítő beszédét, de arra is volt lehetőség, hogy a pályázók Skype-üzenet formájában tolmácsolják Gergő Vicuskának szánt szerelmi vallomását. A legjobbak okostelefont nyertek.

Dr. Varga Ákos, social media kutató, a Budapesti Corvinus Egyetem Média, Marketingkommunikáció és Telekommunikáció tanszékének adjunktusa a program eredményeinek ismertetésekor elmondta: összességében tízezrek ?lájkolták? és követték a regények szereplőinek oldalait, az elérési adatok a milliós nagyságrendet közelítik. ?Az elért felhasználók túlnyomó többsége a 12-17, illetve a 18-24 éves korosztály tagja, a fiúk-lányok aránya jobbára kiegyenlített. A kommentekből leszűrhető, hogy a felhasználók vették a lapot: szurkoltak a szereplőknek vagy éppen sajnálták őket, tanácsot adtak, illetve saját élményekkel egészítették ki az eseményeket? ? tette hozzá a szakértő.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által az év elején elindított, összességében 120 millió forintból megvalósuló olvasásnépszerűsítő kampánynak csak az egyik eleme zárult le. ?Az év hátralévő részében a Petőfi Irodalmi Múzeum ? többek között ? versenyekkel, olvasótáborokkal, olvasókörökkel, flashmobbal, slam poetryvel, kiállításokkal igyekszik elérni a fiatalokat? ? közölte Gulyás Gabriella, az intézmény főigazgató-helyettese. Both Gabriella, a Magyar Olvasástársaság Meseutca és Betűfaló programjának felelőse elmondta: ?a programban szintén közreműködő Magyar Olvasástársaság tanulmánykötet, valamint a kortárs szerzők művei alapján összeállított komplex pedagógiai segédanyagok összeállításával (Betűfaló program), és az Olvasó-társ nevű mozgalom folytatásával szeretné elérni, hogy az olvasásra, mint közösségi élményre tekintsenek a fiatalok?.