A budapesti Art+ Cinema mozi az idén 30 éve elhunyt olasz mesterre, Federico Fellinire emlékezik február 23-tól március elsejéig tartó esti vetítéssorozatával. A filmeket szinkronizáltan tűzik műsorra.

A nyitány február 23-án az 1953-as, a legjobb idegen nyelvű film Oscar-díját elnyert Országúton lesz. A történet egy egyszerű fiatal lányról szól, aki anyjától az Anthony Quinn által alakított férfi kíséretében indul el. Másnap a La Dolce Vita, azaz Az édes élet következik. Az 1960-ban bemutatott, epizodikusan felépített szatíra egy bulvárújságíró mindennapjaiba nyújt betekintést, miközben az elit lét árnyékában a boldogságát keresi. A fim hozta meg Fellini első rendezési jelölését az Oscaron, az alkotás négy jelölésből egyet váltott díjra a jelmezek kategóriájában.

Február 25-én a szürrealista dramedy, a 8 és ½ látható. Az 1963-as, két Oscar-díjat kiérdemlő moziban egy sikeres filmrendező a főhős, aki egy sci-fit szeretne tető alá hozni, azonban ez nem olyan egyszerű, hisz éppen alkotói válsággal szenved. Február 26-án a fiatal Donald Sutherlandet lehet majd megtekinteni a Casanova címszerepében. Az olasz rendező 1976-ban adaptálta a híres nőcsábász életét, amellyel a film a legjobb jelmezért járó Oscar-szobrot érdemelte ki.

A nők városával február 27-én a ’80-as évekbe ér a filmográfiai utazás. A fantasy-elemekkel dúsított történet egy görög mitológiatanárról szól, aki azzal szembesül, hogy életében a nők már közel sem olyanok, mint az ókori örök típusok. Február 28-án az 1957-es Cabiria éjszakái című drámát vetítik, amelynek főszereplője egy szerelemre vágyó prostituált. A filmhét záróeseménye március 1-jén a Különleges történetek lesz 1968-ból. Az olasz-francia koprodukcióban három rendező három műfajban dolgozott. A thriller, a horror és a dráma olyan sztárgárdát vonultat fel, amelyben megtalálni Alain Delont, Jane és Peter Fondát vagy Terence Stampet és Bridgette Bardot-t. Fellini a film utolsó harmadáért felelt, az epizódok pedig Edgar Allan Poe novelláit adaptálják.

Nyitókép: Giulietta Masina az Országúton című filmben. Fotó: Ponti De Laurentis Cinematografi / Collection ChristopheL via AFP