A korábbi évek gyakorlatát követve, a Biennále nemzeti biztosa, a Velencei Képzőművészeti Biennálén történő megjelenésre nyílt pályázatot hirdetett, amelyre 2014. december 12-i határidőig tíz érvényes pályázat érkezett. A kilenc tagú zsűri - Bukta Imre, Boros Géza, Gerber Pál, Keserű Katalin, Kopek Gábor, Lovas Ilona, Petrányi Zsolt, Sturcz János, Uhl Gabriella - a pályázatok értékelése és megvitatása után tett javaslatot a megvalósítandó projektre, amelyet követően a nemzeti biztos - élve törvényes hatáskörével - felkérte Cseke Szilárd képzőművészt és dr. German Kinga kurátort a ?Fenntartható identitás" című projekt megvalósítására.

A már majdnem 100 éves múltra visszatekintő Velencei Biennálé a kortárs képzőművészetben indult el azzal a céllal, hogy feloldja a nemzeti, a kulturális, illetve a politikai izolációt, erősítse a nemzeti identitást és a nemzetközi kapcsolatrendszereken keresztül behozza a lemaradást. Ebben az évben csatlakoztak új országok, akik számára fontos a központi gondolatba való felemelés. A május 9. és november 22. közötti programok a Giardiniben, az Arselánéban, valamint a város 40 pontján 136 meghívott művésszel zajlanak majd. A magyar pavilon május 7-én költözik ki. Egy komplex műalkotást láthatunk majd, ami egy felhívást intéz a világhoz, a szerkezetek, szervezetek és rendszerek szétcsúszására, a formák megbomlására és az értékrendek felborulására irányítja rá a figyelmet. A Biennálé főkurátora, Okwui Enwezor ? ismertette Balatoni Monika.

dr. German Kinka kurátor a galériák szakmai és menedzsment munkáját és diákoknak a programba való integrálását hangsúlyozta. Illetve bemutatta azt látványtervet, formavilágot, egyéni, közös és globális perspektívát, amely minden szegmensével a ?Fenntartható identitásra? utal. A magyar pavilonba tervezett térinstalláció fő eleme hosszú fóliacsövek rendszere lesz, amelyben ventilátorok fehér golyókat mozgatnak. Az áttetsző csövekben ide-oda mozgó fehér golyók a kollektív és individuális identitásformálásokra hívják fel a figyelmet. Az identitások ugyanis nem állandósult képződmények, hanem az adott társadalmi közeg és kulturális állapot által befolyásolt, folyamatosan mozgásban lévő identitásképek. A térinstalláció része egy nagyméretű, folyamatosan felfújódó és leeresztő, áttetsző fóliapárna, amelyet Fenntartható fejlődés címmel már korábban is láthatott kiállításon a közönség, és amelynek lélegzést imitáló pulzálása arra a mozgásra utal, ami éltető. Ezt az amorf entitást ventilátor és áramforrás táplálja, utalva arra a tényre, hogy a világunk törékeny, könnyen sérülhet és figyelmet igényel - árulta el a kurátor.