Fesztivállal nyitja évadát a Kolibri Színház

Színpad

Augusztus 22-én megtartotta évadnyitó társulati ülését a Kolibri Gyermek- és Ifjúsági Színház. Az évek óta nagy sikerrel zajló Kolibri Fesztivált idén szeptember 7-én rendezik meg, az évadban három új bemutatóval és korosztályos előadásokkal várják a közönséget.

A 2024/2025-ös évad a hagyomány szerint szeptember első szombatján az egész napos, ingyenes Kolibri Fesztivállal indul. A Jókai téren immár 33. alkalommal megrendezett évadnyitó családi rendezvényen a báb- és utcai előadóművészet legkiválóbb hazai és határon túli képviselői fogadják a közönséget – köztük Fabók Mancsi Bábszínháza, a pécsi MárkusZínház, a veszprémi Kabóca Bábszínház és Écsi Gyöngyi Árgyélus Meseszínháza. A házigazda Kolibri Színház Urbán legendák – A tartozás címmel legfrissebb ifjúsági produkcióját mutatja be a fesztiválon, míg a KIMI-Kolibri Stúdió végzett hallgatói a Ki a legjobb manó? című előadást hozzák el a legkisebbeknek.

A Kolibri Fesztivál teljes programja itt található.

Az évad első nagyszínpadi bemutatója a Margit Auer nagysikerű meseregényéből készült közönségkedvenc előadás folytatása, a Mágikus állatok iskolája 2. – A kísértetfolyosó lesz, amelyet Horváth Péter színpadi adaptációja alapján Novák János rendez. A kisiskolásoknak szóló, izgalmas fordulatokkal teli zenés mesejáték új dalait már előkészítette Darvas Benedek zenei vezető, a próbák jövő héten kezdődnek, a bemutatót októberben tartják. November végétől látható a Kolibri Fészekben a Nyúl és medve című előadás, amelyet Julian Gough fergeteges humorú könyve alapján, Horváth Péter átiratában Szívós Károly visz színre a 3–6 éves korosztály számára. A kortárs ír szerző cseppet sem szokványos mesekönyve humorral ötvözi a klasszikus mesék jellegzetes báját, valamint a Micimackóból már ismerős bonyolult, vicces, érdekes karaktereket a David Attenborough-természetfilmekben megjelenő egészen-másképp-érdekes létező valósággal.

Igen, igen, igen címmel 2025 februárjában mutatják be Vidovszky György új ifjúsági rendezését, amelynek alapjául Eleanor Bishop és Karin McCracken Yes Yes Yes című kortárs színdarabja szolgál. Az előadás részben vallomás, részben dokumentumfilm, részben nyílt beszélgetés, egy tinédzsereknek készült színházi találkozás, amely az egészséges kapcsolatok, a vágy és a beleegyezés göcsörtös és szükséges témáit járja körül.