Az első közösségi image film Magyarországról

Film

 

Minden majdani résztvevőtől maximum 2 perces videókat kérünk be a saját városuk nevezetességeiről, műemlékeiről stb., hogy a beérkezett műveket összefűzve egy közösségi dokumentumfilmet készítsünk ? mondta el Kálmán László, a Split Screen csapatának tagja. Hozzátette, hasonló kezdeményezés volt a YouTube részéről a ?Life In A Day? című alkotás, ahol a felhasználók 2010. július 24-i eseményeit fűzték össze egy dokumentumfilmbe. Eddig 3.818.989-an látták és 29.605 ember fejezte ki tetszését. A megtekintések számából kitűnik, hogy van igény a közösségi filmek iránt.

Maga a kezdeményezés egy crowdfunding modellen alapuló támogatást gyűjtő oldalon jelenik meg, a Creative Selector.hu-n, de a csoport hivatalos Facebook-oldalán is elérhetők a legfontosabb információk. A támogatók illetve a résztvevők ezeken a csatornákon keresztül jelezhetik érdeklődésüket, ötletüket.
 
A Split Screen közösség 2010-ben alakult a Facebookon, "Közösségben, közös érték" jelmondattal. Alapvető célként tűzték ki a közösségi, csoportos amatőr és profi film, illetve ehhez szorosan kötődő alkotások feltételeinek megteremtését. Az első közösségi image film elkészítése után egy olyan közösségi oldalt kívánnak létrehozni, ahol az alkotók egymásra találhatnak, ahol egyénként regisztrálnak, de csoportban, csapatban dolgoznak egy-egy alkotáson, tehát mindenki a saját (szak) területének legmegfelelőbb részfeladatait végzi el.
 
A Split Screen alapvető célja egy mondatban összefoglalva nem más, mint keretet adni, kiegészíteni és kiteljesíteni az érdeklődők/résztvevők alkotói képességét, összehozni őket. Emellett a szervezés, a pályáztatás rengeteg adminisztratív nehézségét átvenni tőlük, és függetlenként, mégis őket képviselve érdekeiket bevezetni a profi környezetbe.