A kapitalizmus ilyetén kísértése sok filmből lehet ismerős, és az elsőfilmes rendezőnő, Aida Begic vét pár apróbb hibát is ? a latin-amerikai irodalomból kölcsönzött mágikus realizmus használata itt kissé suta ?, de nem véletlenül lett a Hó Bosznia-Hercegovina hivatalos Oscar-reménysége. A ködbe burkolózó reggelek, a méltóságteljes hajnali imádságok és a csendes reménytelenség ábrázolása szinte festőien szép, a romok közt még mindig ott bujkáló halálos rettegést is jól érzékeltető cselekmény kibontása példás, a párbeszédek pedig pont annyit árulnak el, amennyi feltétlen szükséges. A néhány szereplővel és kevés pénzből felvett film anno Cannes-ból is elhozta a Kritikusok hetének fődíját, és talán többet mond el Kelet-Európa múltjáról és jelenéről, mint bármilyen történelemkönyv.
Hó |
(Snijeg - színes, feliratos német-francia-iráni-bosnyák filmdráma 100 p. 2008) (12) |
Rendező: Aida Begic |
Színész: Jasna Beri, Sadzida Setic, Vesna Masic, Zana Marjanovic |
Forgalmazza: Mozinet |