Az izraeli írónő darabjából készült előadás egy kamaszlány megerőszakolásának történetét, majd a két évvel később sorra kerülő tárgyaláson a lány újabb meghurcoltatásának eseményeit meséli el. Az idősíkok váltakoznak, fokozatosan derül ki, mi is történt valójában. Ez utóbbi mondat azonban csak hangsúlyozott befogadói naivitás esetén írható le teljes joggal: nemigen van olyan eleme a cselekménynek, mely már az első percektől ne lenne tudható vagy legalábbis kiszámítható. Tipizált figurák mozognak egy leegyszerűsített, meglepetések és fordulatok nélküli, közhelyes tanulságokat iskolás didaxissal megfogalmazó történetben.
Ami alighanem reménytelen feladat. A szöveg ugyanis nemcsak a fordulatokat nélkülözi, de mivel csaknem minden eleme közhelyes és egyértelmű, sem az elvonatkoztatásra, az elemelésre, sem a személyessé tételre nem ad lehetőséget. Helyenként kifejezetten naturalisztikus megoldásokra csábít ? ezekkel a KoMa előadása szerencsére nem él. Zrínyi Gál Vince rendezése finoman stilizál; kikerüli a naturalizmust, de megtartja a reálszituációkat, miközben óvatosan reflektál a színházi alaphelyzetre is. A játszó színészek (akiknek keresztneve megegyezik a játszott figurákéval) nem igyekeznek mindenáron kamasznak tűnni, de megteremtik a kamaszok magatartási attitűdjeit. A tárgyalás jeleneteiben az erőszaktevő fiúkat játszók alakítják saját ügyvédjeiket, míg a megerőszakolt lányt játszó színésznő alakítja a fiúkat vádló ügyésznőt. S látunk egy-két ötletet, képet, melyek, ha csak percekre, másodpercekre is, de kicsit mégis elemelik a történetet: a leghatásosabb talán a nem bekötött szemmel zajló szembekötősdi jelenete.
A színészi játék mértéktartó, visszafogott. Kovács Krisztián a lány érzelmeivel visszaélő, aljasul manipuláló bandavezért, Egger Géza a szerelmes és mindenki által megalázott, frusztrált fiút, Lőrincz Sándor és Kroó Balázs az egymással örökké versengő, fél szemmel mindig a vezérre figyelő bandatagokat jelenítik meg pontosan, míg ügyvédként valamennyien a nyers aljasság és cinizmus hangjait szólaltatják meg. Valamivel élesebben válik el a Guary Szandra által játszott két figura: a különc, koraérett, de naiv, érzéseinek kiszolgáltatott, törvényszerűen vesztébe futó lány és a manipuláció képességét az ügyvédeknél nem alacsonyabb színvonalon birtokló ügyésznő. Ehhez az alakításhoz kötődnek az előadás talán legerőteljesebb pillanatai (a már említett szembekötősdin túl a tánc vagy a reményvesztett kifakadás a tárgyaláson), de összességében Guary Szandra játékára - miként a többiekére is - a tudatosan vállalt visszafogottság, a relatíve szűk skáláról választott színészi eszközök jellemzőek. Ami híven tükrözi azt a feltételezhető alkotói elgondolást, mely a történettel nem sokkolni, hanem elgondolkodtatni akar, amely nem gyomorba vágni, felkavarni próbálja a nézőjét, hanem a cselekmény analízisébe kísérli meg bevonni. S ez az, ami valóban sokkal inkább működhet és hathat majd egy sajátosan interaktív iskolai közegben, mint a Trafó falai között.