A rövidfilmes mezőnyben, ahol Bill Kinder, a Pixar vágója, Aisha Madu holland-nigériai rendező és Roznár Levente, a Szondi utca-sorozat kitalálója zsűrizett, Martinus Klemet egy kutyatáptesztelésből élő fiatal nő konfliktusos szerelmi életét bemutató animációja lett a legjobb. Méltatásukban legfőbb erényeként emelték ki az animáció „ízes részletgazdagságát, pszichedelikus elemekkel vegyített, erőteljes és jól értelmezhető stílusát, innovatív hangvilágát és fekete humorát”.
Az egész estés kategória zsűrije – Aurelia Aasa észt producer, Hisko Hulsing holland animációs rendező, forgatókönyvíró, valamint Novák Erik producer, animációs rendező – szerint Gints Zilbalodis Áradás (Flow) című, lett–francia–belga koprodukcióban készült filmje érdemelte ki a fődíjat. Méltatásukban kiemelték az alkotás egyedülálló történetmesélését, „amely egyetlen szó nélkül, kizárólag az animált mozdulatok segítségével komplex érzelmi és szociális dinamikát teremt, kifinomultan ábrázolva a szereplők közti kapcsolatok alakulását”.
A rövidfilmes kategóriában különdíjat kapott Liisi Grünberg Miisufyt, Matús Vizár Szabadságot a csirkéknek (Free the Chicken) és Aleksey Evstigneev Apa levelei (Father's Letters) című animációja, amely egyúttal elnyerte a kategória közönségdíjat is.
Az ultrarövid filmek között Kai Hingham Bandita Kölyök (Bandit Boy) című negyedperces animációja kapta a közönségdíjat, míg a legfiatalabb mozinézők közül Alfredo Soderguit A vízidisznók (Capybaras) című rövidfilmjére szavaztak a legtöbben, a tini mozibarátok pedig Pierre-Luc Granjon Éjszakai csizmák (The Night Boots) című alkotását tartották érdemesnek a közönségdíjra.