Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes augusztus 31-én a Gallery Weekend budapesti sajtótájékoztatóján emlékeztetett arra, hogy már második éve támogatja a főváros a budapesti kortárs kereskedelmi galériák szezonnyitó fesztiválját, amelyet harmadik alkalommal rendeznek meg.

Mint hangsúlyozta: Budapesten akkora a kulturális kínálat, hogy szükség van az olyanfajta rendezvényekre, amelyek ráirányítják a figyelmet a kortárs magyar művészetre. A főváros célja, hogy minden friss, izgalmas és minőségi kulturális programot a legszélesebb közönséghez is eljutasson ? tette hozzá, rámutatva, hogy a Gallery Weekend központi helyszíne, a Budapest Projekt Galéria egész évben részt vesz a főváros kulturális életében.

Felhívta a figyelmet arra, hogy a Budapest Projekt Galéria az eseményre egyfajta nyaralóvá alakul át: a Weekend House a résztvevő 16 galéria legjobb művészeinek munkáiból mutat be válogatást Nylon discotheque címmel. Kiemelte, hogy a csoportos kiállítás már szeptember 1-jétől várja a látogatókat.

22cf22_793c2c212d374e67a231caf9d0537345mv2
Klára Hosnedlová, Igor Hosnedl: Red Riding Hood (Horizont Galéria)

 

Mint Rieder Gábor, a kiállítás kurátora elmondta: a tárlattal az volt a céljuk, hogy egy olyan furcsa, izgalmas, kicsit provokatív, pimasz válogatást hozzanak létre a jól ismert művészek munkáiból, amely mindenkit meglep, mindenki számára érdekes lehet. A kiállítás egyik fókusza a mai ?fröccsöntött műanyag valóságnak? a művészetben megjelenő reflexiója. A másik fókusz az 1980-as évek friss szemmel való felfedezése, ezért olyan festményeket válogattak össze a korszakból, amelyek évtizedek óta nem szerepeltek a nyilvánosság előtt.

 

Keresztes Zsófia egy orvostechnikai gyárból kikerült kórházi műanyag csövekből épített installációt Frissítő hétvége a Purgatóriumban címmel. Rieder Gábor szerint az alkotás egy ?furcsa, plasztik, kellemetlen, zizis hatást? hoz magával, miközben ?aquaparkos szabadidő-hangulatot is ad?. Somody Péter festőművész építkezéseknél használt műanyag védőhálót emelt be festői világába, míg Klenyánszki Csilla Hollandiában élő művész fotóján műanyag színes palackok jelennek meg, Fodor János pedig gumigyémántokat állított elő. Jokesz Antal 2003-as fotóján egy 1979-ben készített partikép játékos feldolgozása látható. Méhes Lóránt fotói, amelyekre filctollal rajzolt rá a művész, az 1980-as évekig nyúlnak vissza ? tette hozzá a kurátor. Szirtes János 1987-ben születtet két alkotása szintén az 1980-as évek festészetét képviseli, ahogy Perneczky Géza Red-Gold című, 10 méter hosszú tekercsképe és Lakner László Tüsszentés című műve is. Mindezek mellett Ekaterina Shapiro-Obermair Bécsben élő orosz művész alkotását, Paul Horn videóinstallációját, Galambos Áron és Pelcz Benjamin műveit, valamint a Nimova Project Hónap dolgozója című videóinstallációját is megtekinthetik az érdeklődők.

22cf22_0a0e0a7e4cba427eac731ff178f51e77mv2_d_3743_2590_s_4_2
Trapp Dominika: ?És mennyire benne van korunk egész tragédiája is? (Trapéz)

Rieder Gábor kiemelte, hogy a szezonnyitó fesztivál kiállításain minden műfaj képviselteti magát a figurális alkotásoktól az absztrakt műveken át az installációkig, de részt vesznek kelet-európai vendégkiállítók is az eseményen. A résztvevő kiállítóhelyek szeptember 10-én és 11-én délután 6 óráig várják az érdeklődőket. A galériák között túrákat is szerveznek, amelyek négy helyszínről indulnak: az acb Galériából, a Várfok Galériából, a VILTIN Galériából és a Budapest Projekt Galériából. A fesztiválon részt vesz még az Art+Text Budapest, a Chimera-Project, a Deák Erika Galéria, a Horizont Galéria, az INDA Galéria, a Kisterem, a Knoll Galéria, a Molnár Ani Galéria, a Galéria Neon, a NextArt Galéria, a TRAPÉZ és a Vintage Galéria.

 

Forrás: MTI

Fotó: galleryweekendbudapest.hu