Ganxsta Zolee: Ha azt mondják, magyar rap, akkor a Ganxsta mindenkinek eszébe jut

A Sex Action dobosaként ismerte meg az ország, majd a Ganxsta Zolee és a Kartel frontembereként nagy szerepet vállalt a hiphop hazai elterjedésében. Hogy hogyan lett Zana Zoltánból Ganxsta Zolee, és hogy mennyire hasonlít magánemberként a rapsztárra, elmeséli a Hajógyár Életút című sorozatában.

Zana Zoltán jómódú családban született Angyalföldön, két népszerű színművész, Zana József és Kassai Ilona fiaként, így szinte színházakban nőtt fel, és magába szippantotta az előadó-művészetet. Hogy mégis a zenét választotta, az az unokatestvére által behozott amerikai rocklemezeknek – különösen az Aerosmith, a Kiss és a Led Zeppelin albumainak – köszönhető. Ezeket hallgatva döntötte el, hogy rocksztár akar lenni, hosszú hajat növesztett, és sokat lógott a környékbeli vagányokkal.

A zenélést egy gimnáziumi banda basszusgitárosaként kezdte, de ennek az érettségivel vége szakadt, ő pedig a Technoimpexhez került ügyintézőnek. Amikor édesanyja színházában dobost kerestek, jelentkezett a posztra, és egyetlen hét alatt el is sajátította az alapokat. Ezután a Dance nevű metálcsapat következett, majd Mátyás Attilával, Szendrey Zsolttal és Somlyay Miklóssal megalakították a Sex Actiont. Ez már országosan ismert dirty rock zenekar volt, lemezeket is készítettek, és együtt turnéztak a Beatricével.

A Sex Actiont a hardcore metal Action követte, melynek zenéjében nyomokban már a rap is megjelent, így innen már csak egy lépés volt az eleinte kísérleti jelleggel életre hívott Ganxsta Zolee és a Kartel. A gengszterhiphop formációnak Zolee már az énekese lett. Miután első dalaikat Pierrot menedzselésével sikerült lemezen is megjelentetniük, a Kartel máig tartó sikert hozott alapítói számára.

„Aki első valamiben, egy bizonyos kultúrkörben vagy helyen, az időtálló, mert ha azt mondják, hogy magyar rap, akkor azért a Ganxsta mindenkinek valahogy az eszébe jut” – foglalja össze Ganxsta Zolee, hozzátéve, hogy azóta sem mozdultak el a popzene irányába. 

A Hajógyár Életút című videójában a rapper mindezek mellett mesél a gyermekkoráról, szüleivel, nagyszüleivel való kapcsolatáról és az életvitelében átvett apai örökségről. Megtudjuk, milyen kalandokba bonyolódtak a Beatrice és a Sex Action közös turnéja során, hogyan fogadta a Kartel sikerét a szakma, mikor szokott izgulni fellépések előtt, milyen érzés volt először színpadon és filmben játszania, s hogy Zana Zoltán a magánéletben mennyire hasonlít Ganxsta Zolee-ra.

Ez is érdekelheti

Keresztes Ildikó: Már gyerekként nagyon makacs voltam, igazi oroszlán-sárkány

Keresztes Ildikó az Életútban elmeséli, milyen kihívásokkal kellett megküzdenie a színpadon és az élet más területein az elmúlt évtizedekben.

Varga Miklós: Az István, a király sikere után én lettem otthon a művész úr

Először búvár szeretett volna lenni, később a sportriporteri pálya vonzotta, végül a geológiai szakközépiskolát választotta. Hogy hogyan lett ebből zenészi karrier, arról a Máté Péter-díjas Varga Miklós mesél a Hajógyár Életút sorozatában.

Takáts Tamás: Azóta van béke Magyarországon, mióta én megszülettem

Gyerekként megígérte az édesapjának, hogy nem lesz zenész, nem fog cigizni, piálni és csajozni, aztán valahogy másképp alakult. Hogy hogyan is zajlott mindez, hogyan váltotta fel az életében a sportot a rock and roll és hogy mi történt az azóta eltelt közel öt évtized során, arról a Máté Péter- és eMeRTon-díjas rockzenész, énekes, Takáts Tamás mesél a Hajógyár Életút sorozatában.

Szikora Róbert punkzenekart szeretett volna, aztán az R-GO mellett döntött

Miért döntött úgy, hogy sikerei csúcsán otthagyja a Hungariát? Hány gida fordult meg az R-GO háza táján az elmúlt évtizedekben, és melyik slágerével üzent Szikora Róbert egykori zenésztársainak? Ezekről is mesél a PKÜ Hajógyár YouTube-csatornájának a Máté Péter- és eMeRTon-díjas énekes, dobos, dalszerző.