Ismét várja a családokat az ingyenes T-Home Gyerek Sziget a Hajógyári-szigeten hat hétvégén keresztül. Nem lehet nem észrevenni, hogy (bár szombaton úgy tűnik, a Duna magas vízállása nem fogja veszélyeztetni a rendezvényt), egy kicsit mindenki idegesebb a szokottnál. A weboldalon a következő szöveg áll: ?Legfrissebb információink szerint a Duna csak hétfőn fog tetőzni Budapestnél, így a T-Home Gyerek Sziget első hétvégéjét megtartjuk!? A gyerekeket viszont szemmel láthatóan leginkább az foglalkoztatja, hogyan bírják ki azt a hátralévő egy-két hetet, (iskolája válogatja), ami még elválasztja őket a nyári szünettől. Ahogy belépek, rögtön meghallom egy kislánytól a fesztivál legtipikusabb mondatát: ?Szerencsére itt vagyunk, pedig az volt betervezve, hogy előre tanulok az év végi felmérőre?? Ki az évzáró matekfelmérőtől tart, ki az utolsó angol dolgozattól, mások meg ? a mázlisták ? már megszabadultak az iskolától, és felhőtlenül élvezik a szünetet.
Az idei Gyerek Szigeten több hangsúlyos témakör körvonalazódik, mint például a környezetvédelem fontossága vagy a fogyatékkal élők világának megismertetése a gyerekekkel. Az Ability Park ismét jelen van, bár a keresszékes rodeó útvonala kicsit leegyszerűsödött: a fűben kanyarog. Vannak visszajáró gyerekek, akiknek már magyarázni sem kell, hogyan lehet gyorsítani, lassítani, fordulni, fékezni. Gyakori látvány, hogy az egész család kipróbálja a kerekesszékes akadálypályát. ?Leszek a másik kezed, jó?? ? ajánlja fel egy lány egy begipszelt kezű kissrácnak, hogy az egyik keréknél segít, hogy így, bekötött kézzel is végig tudjon menni a pályán. ?Nézd, apukád talán elfelejtette a bójákat? ? nevet aztán nagyot az előttük gördülő, a szlalomozást elsumákoló családfőn. A Rendszerető rendszerező játék egy autizmussal élő maffiózó fejébe enged bepillantást: a játékban a nap olyan meghatározott, rövid időegységekre van osztva, melyek szigorúan strukturálják az időt, és monotonitásukkal segítenek a biztonságérzet megtartásában. A GreenMania helyszínen a gyerekek a szelektív hulladékgyűjtéssel ismerkedhetnek, egy labirintuson kell végigmenniük, hogy bedobhassák a megfelelő kukákba a náluk lévő pillepalackot, sörösdobozt. Később feltűnik, hogy néhány gyerek helyes katicaköpenyben, lifegő szárnyacskákkal mászkál a fesztiválon, az egyik anyuka elmeséli, hogy a környezettudatos feladatokért szerzett pecsétekért kapták cserébe.
A Valóraváltó Műhely után stílusosan kipróbálom a régi szekrényből született Sorkereket, Pál Kálmán játéktervező első, (azaz műfajteremtő) szekrényjátékát, melyben három kerék megpörgetésével forgathatjuk ki a jövőnket: természetesen nem árulom el, mi jött ki, de roppant elégedetté tett. Ebben a játékban különben nem csak az a jó, hogy egy barátságos jövendőmondó segít megfejteni a figurák jelentését, hanem az is, hogy egymás alatt van a három kerék, és már a másfél éves gyerekek is lelkesen pörgetik a legalsót: ottjártamkor két, éppen csak járni tudó csöpp lányka is elégedetten kapaszkodik egymás mellett a kerékbe.